نماد آخرین خبر

وزارت خارجه اردن سفیر هلند را احضار کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزارت خارجه اردن سفیر هلند را احضار کرد
ایرنا/

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی اردن (پترا)، وزارت خارجه اردن اعلام کرد که سفیر هلند در امان به مقر این وزارتخانه احضار شده است تا در پی اظهارات گرت ویلدرز نماینده افراطی پارلمان این کشور پیام اعتراضی شدید اردن را به دولت متبوع وی ابلاغ کند.

در یادداشت اعتراضی وزارت خارجه اردن، از دولت هلند خواسته شده تا این اظهارات نماینده پارلمان را که در تضاد با روابط دوستانه دو کشور است، محکوم کند.

سفیان القضات سخنگوی وزارت خارجه اردن گفت که اظهارات تحریک آمیز و بی ارزش این نماینده نژادپرست، نشان دهنده نقض قوانین بین المللی است و فرهنگ نفرت نژادپرستانه را نشان می‌دهد که باید با آن مبارزه کرد.

پیش تر گرت ویلدرز در اظهاراتی از رأی گیری پارلمان رژیم صهیونیستی علیه تشکیل کشور مستقل فلسطینی حمایت کرده بود.

پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه این طرح ضد فلسطینی را با رای موافق ۶۸ نفر از اعضای پارلمان از جمله «بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد در مقابل ۹ رای مخالف تصویب کرد.

پیش از این نیز کنست در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که تاسیس کشوری فلسطینی به طور یکجانبه را رد می کرد، با این‌ همه پارلمان اسلوونی ۱۵ خرداد با اکثریت آرا، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و به کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند پیوست که پیشتر ایده تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره