نماد آخرین خبر

کاخ سفید: تهدیدات علیه مقامات دولت ترامپ را به دقت رصد می‌کنیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کاخ سفید: تهدیدات علیه مقامات دولت ترامپ را به دقت رصد می‌کنیم

ایسنا/ هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری گفت که تهدیدات ادعایی ناشی از ایران علیه مقامات دولت پیشین آمریکا را در پی اقدام تروریستی به شهادت رساندن سردار شهید «قاسم سلیمانی» به دقت رصد می‌کند.

«جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت این کشور تهدیدات ادعایی ناشی از ایران علیه مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا را در پی ترور سردار شهید سیلمانی فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران در سال ۲۰۲۰ را زیر نظر دارد و به دقت رصد می‌کند.

سردار شهید سلیمانی طی حمله‌ای پهپادی به خودروی حامل او در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. دستور این حمله از سوی ترامپ صادر شده بود.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند به دنبال محاکمه بانیان این اقدام تروریستی در دادگاه‌ هستند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که کربی در یک نشست خبری در این باره گفت: «ما مسلما فکر رصد این تهدید علیه مقامات دولت پیشین، به ویژه از سوی ایران بوده‌ایم. ما چند سال است که این موضوع را رصد می‌کنیم و تمام آن مربوط به حمله‌ای است که منجر به کشته شدن آقای سلیمانی شد و ایرانی‌ها به دنبال تلافی آن هستند.»

او افزود: این موضوعی است که ما بسیار به دقت، در حال رصد کردن آن بوده‌ایم و چیزی نیست که حواسمان به آن نباشد یا دست از رصد کردن آن کشیده باشیم. ما همچنین با اشخاصی که ممکن است هدف احتمالی باشند، در تماسیم.

موضوع حفاظت از ترامپ و مقامات دولت او در پی ترور نافرجام رئیس‌جمهور پیشین آمریکا طی تیراندازی یک مهاجم ۲۰ ساله در ایالت پنسیلوانیا مورد توجه قرار گرفته است.

شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، سه‌شنبه گذشته، در گزارشی بی‌اساس مدعی شده بود که مقامات اطلاعاتی این کشور در هفته‌های اخیر نقشه‌ای احتمالی از سوی ایران برای کشتن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشن این کشور را کشف کرده‌اند.

بر اساس ادعای سی‌ان‌ان، اطلاعات به دست آمده از منبعی انسانی باعث شده تا مقامات طی هفته‌های اخیر شرایط امنیتی پیرامون ترامپ را افزایش دهند.

دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل در نیویورک در بیانیه‌ای در پاسخ به اتهامات بی‌اساس و مغرضانه درباره نقش ایران در ترور ترامپ، اعلام کرد «اتهامات بی‌اساس و مغرضانه» است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: «از نگاه جمهوری اسلامی ایران، ترامپ یک مجرم جنایتکار است که به‌خاطر صدور دستور ترور سردار قاسم سلیمانی باید در دادگاه محاکمه و مجازات شود؛ ایران مسیر حقوقی را برای پاسخگو کردن او انتخاب کرده است.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره