نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات ارتش یمن در تل‌آویو را تبریک گفتند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات ارتش یمن در تل‌آویو را تبریک گفتند

ایسنا/ همراه با گروه‌های مقاومت، جنبش مقاومت اسلامی (حماس) عملیات نظامی ویژه نیروهای مسلح یمن و گروه انصارالله را که از طریق آن قلب شهر «تل‌آویو» مرکز رژیم صهیونیستی و نماد غرور آن را هدف قرار داد، تبریک گفت. 

حماس روز جمعه در بیانیه‌ای از استفاده از پهپاد «یافا» و اعلام شهر تل‌آویو به عنوان منطقه ناامن توسط نیروهای یمنی و افتتاح مرحله هدف قرار دادن عمق رژیم صهیونیستی فاشیست و جبهه داخلی آن در پاسخ به ادامه تجاوز وحشیانه به مردم بی‌دفاع فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت آن تقدیر کرد.

حماس تاکید کرد آنچه برادران انصارالله در یمن و جبهه‌های مقاومت در لبنان و عراق  در ادامه هدف قرار دادن منافع و عمق رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند حق اصیل مقاومت در برابر ملت و امت‌های ما برای تقابل با تهاجم فاشیست صهیونیستی و عربده کشی آن در منطقه و تاییدی بر وحدت ملت و سرنوشت مشترکی است که ملت‌های اسلامی را متحد می‌کند، عملیاتی که عنوان نجات مردم فلسطین از سلطه استعمار صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

حماس همچنین از مواضع عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله و مردم عزیز یمن که با تمام توان و امکانات موجود از مردم فلسطین حمایت می‌کنند، بسیار قدردانی کرد.

مقاومت اسلامی فلسطین از مواضع برادران در انصارالله یمن، حزب‌الله و جماعت اسلامی در لبنان و مقاومت اسلامی در عراق قدردانی کرد و از فداکاری‌های آنان را مورد ستایس قرار داد.

حماس همچنین همه نیروها و رهبران امت اعم از ارتش، جنبش‌ها و احزاب را به اتحاد، پیوستن به نبرد شرافت و عزت و ضربه زدن به اشغالگر فاشیست، به عنوان یک پیروزی برای خون بیگناهان غزه و در دفاع از حرمت مقدسات نقض شده توسط شهرک نشینان فاشیست، به ویژه مسجد اقصی فراخواند و افزود: ملت ما امروز تنها نیستند و طوفان الاقصی عنوان نبرد و جبهه وسیع آزادگان در این دنیا است.

جنبش جهاد اسلامی نیز در بیانیه‌ای این عملیات را تبریک گفت و تاکید کرد که این عملیات پاسخی طبیعی به ادامه جنگ نابودی مردم فلسطین و جنایات جنگی است که دشمن با حمایت دولت جو بایدن و دولت‌های غربی به ارتکاب آن ادامه می‌دهد.

گروه‌های مقاومت فلسطین عملیات ارتش یمن در تل‌آویو را تبریک گفتند
نمایی از تصاویر حمله انصارالله یمن در تل‌آویو

جهاد اسلامی ادامه داد: مشارکت برادران ما در یمن برادر و عزیز در دفاع از برادران‌شان در فلسطین در چارچوب پاسخ به حمایت مستمر غرب از این رژیم صهیونیستی است.

این گروه مقاومت همچنین افزود: برادران در یمن و همچنین برادران در جبهه‌های پشتیبانی در لبنان و عراق ثابت کرده‌اند که مساله فلسطین و مسجد الاقصی مساله محوری امت عربی و اسلامی است. مقاومت تنها راه مقابله با استکبار صهیونیستی و غربی علیه ملت ما است.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم عملیات قهرمانانه نیروهای یمنی را در هدف قرار دادن شهر اشغالی یافا که صهیونیست‌ها آن را «تل‌آویو» می‌نامند، تبریک گفت.

کمیته‌های مقاومت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات خاص یافا تاکید می‌کند که در سرزمین اشغالی ما نه ثبات و نه امنیت برای صهیونیست‌ها وجود ندارد و درود بر مجاهدان یمن که رژیم اشغالگر و ارتش آن را در هر زمان و مکان تحقیر می‌کنند.»

این گروه مقاومت همچنین از تمامی نیروها و آزادی خواهان امت خواست به شیوه قهرمانان ارتش یمن در ضربه زدن به دشمن صهیونیستی آمریکایی در سراسر منطقه اقتدا کنند.

جنبش مجاهدین فلسطین نیز تاکید کرد که عملیات قهرمانانه که تل‌آویو را هدف قرار داد، «یک پیشرفت ویژه در نبرد محور مقاومت در برابر دشمن فاشیست صهیونیستی» است.

جنبش مجاهدین در بیانیه‌ای از مواضع مردم یمن و عبدالملک الحوثی، رهبر جنبش انصارالله و نیروهای مسلح یمن و جنبش انصارالله که علیرغم توطئه، محاصره و تجاوزهایی که سعی در دلسرد کردن آنها از ادامه یاری مردم مظلوم فلسطین دارد، اما همچنان در حمایت از غزه ثابت قدم هستند، قدردانی کرد.

این جنبش تاکید کرد: آنچه یمن و بقیه طرف‌های محور مقاومت انجام می‌دهند، شرافتمندانه‌ترین مداخله نظامی برای حمایت از مظلومان و توقف بی‌عدالتی صهیونیست‌ها در حالی است که نظام بین‌المللی که برای این منظور همراه با رژیم صهیونیستی جهت اقدامات مجرمانه علیه ملت ما ایجاد شده، در حال توطئه و تبانی است و توطئه‌های خود را برای ادامه نسل کشی در نوار غزه توجیه می‌کند.

این جنبش در خاتمه از تمامی نیروهای مقاومت خواست تا تمامی انواع فشارها به ویژه فشار نظامی بر اشغالگران و همچنین حامیان آمریکایی آن را تا پایان جنایات نسل کشی در غزه تشدید کنند.

همچنین جبهه مردمی آزادی فلسطین از عملیات قهرمانانه نیروهای مسلح یمن قدردانی کرد و گفت: جبهه‌های پشتیبانی در یمن، لبنان و عراق به وعده‌های خود عمل کردند و دامنه پاسخ‌های خود به تشدید کشتارهای صهیونیست‌ها در نوار غزه را گسترش دادند و آماده‌اند تا در صورت ادامه تجاوز، به این عملیات خاص ادامه دهند.

جبهه مردمی با اشاره به اینکه این عملیات «تغییر کیفی در واکنش‌های جبهه‌های مقاومت» است، خاطرنشان کرد: این عملیات نشان‌دهنده توانایی نیروهای مسلح یمن برای نفوذ به عمق رژیم صهیونیستی است و ناتوانی اشغالگران در تامین امنیت رژیم فرسوده صهیونیستی و فروپاشی سیستم بازدارندگی اشغالگران را برملا می‌کند.

این گروه مقاومت در بیانیه‌ای افزود: این عملیات همچنین پیام‌های روشنی به سران بزدل اشغالگر داد که تمامی رژیم صهیونیستی در تیررس جبهه‌های مقاومت و پشتیبانی قرار گرفته‌اند و هیچ‌ جا امنیت برای صهیونیست‌ها وجود ندارد.

جبهه مقاومت خاطرنشان کرد: موفقیت مقاومت در نفوذ به نظام صهیونیستی موید آن است که آمریکا و متحدانش قادر به محافظت از رژیم صهیونیستی در برابر ضربات دردناک مقاومت نیستند.

نیروهای مسلح یمن - صبح جمعه - مسؤولیت حمله پهپادی به یک هدف حیاتی در تل‌آویو در مرکز فلسطین اشغالی را برعهده گرفت و افزود: این عملیات پیروزی برای مظلومیت مردم فلسطین و مجاهدان آنها و در پاسخ به کشتارهای تجاوزکارانه اسرائیل در حق  برادران ما در غزه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar