نماد آخرین خبر

تایوان: باید در امور دفاعی روی پای خودمان بایستیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تایوان: باید در امور دفاعی روی پای خودمان بایستیم

ایسنا/ وزیر امور خارجه تایوان امروز (جمعه) در پاسخ به انتقادات «دونالد ترامپ»، گفت تایوان باید برای دفاع به خود متکی باشد و احتمالا با توجه به تهدیدی که از سوی چین با آن مواجه است، به افزایش هزینه‌ها و مدرن سازی ارتش خود ادامه خواهد داد. 

ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای که اخیرا منتشر شد، گفت: «تایوان باید برای دفاع به ما پول بدهد. این جزیره تجارت نیمه هادی آمریکا را در اختیار گرفته است.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده مهمترین حامی بین‌المللی و تامین کننده تسلیحات تایوان است که چین آن را متعلق به خود می‌داند. علیرغم فقدان روابط رسمی دیپلماتیک، واشنگتن طبق قانون موظف است وسایل دفاع از جزیره را فراهم کند.

«لین چیا لونگ» وزیر خارجه تایوان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ترامپ، به خبرنگاران خارجی در تایپه گفت: «ما به آن‌ها توجه زیادی داریم. روابط تایوان و ایالات متحده بر اساس حمایت دو حزبی که تایوان در ایالات متحده از آن برخوردار است، بنا شده است.»

لین که در ۲۰ ماه مه به عنوان بخشی از کابینه رئیس جمهور تازه منتخب «لای چینگ ته» فعالیتش را در وزارت خارجه این جزیره آغاز کرد، گفت: «فکر می‌کنم همه در مورد موضوع اصلی که تهدید چین است، اتفاق نظر دارند. در واقع در دفاع ملی، ما باید به خودمان تکیه کنیم و این یک پیش شرط است. از زمان آغاز دموکراتیک شدن تایوان در ۳۰ سال گذشته، ما به تنهایی در برابر تهدید چین ایستاده‌ایم.»

وی افزود، همه کشورها باید سخت کار کنند زیرا هزینه‌های دفاعی چین نیز در حال افزایش است. اما تایوان نیز در حال اصلاح ارتش خود است و به تلاش‌هایی مانند افزایش خدمت اجباری از چهار ماه به یک سال روی آورده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar