نماد آخرین خبر

روسیه، غرب را به مقاومت در مقابل ایجاد نظم جهانی متهم کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
روسیه، غرب را به مقاومت در مقابل ایجاد نظم جهانی متهم کرد
ایرنا/

به گزارش ایرنا ، خبرگزاری تاس بامداد شنبه گزارش داد که آنتونوف در مقاله‌ای برای موسسه آلمانی «انستیتو شیلر» نوشت: روسیه حامی ایجاد یک نظم چندقطبی مصفانه‌تر و باثبات‌تر و مبتنی بر منشور سازمان ملل و اصل برابری حاکمیت کشورهاست.

وی افزود که این رویکرد همچنان حامیان بیشتری در جامعه جهانی پیدا می‌کند و کشورها خواستار حذف بقایای استعمار هستند.

آتنونوف تاکید کرد: مجموعه غرب هنوز در برابر این تلاش‌ها مقاومت می‌کند و سعی دارد که «مهار قدرت» را در دست خود نگه داشته و وضعیت خویش به عنوان «ارباب سرنوشت» دیگران را حفظ کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پنجشنبه ۲۱ تیر ماه در دهمین مجمع پارلمانی بریکس که با حضور رؤسای پارلمان‌های کشورهای عضو از جمله رئیس مجلس شورای اسلامی در سن‌پترزبورگ برگزار شد، گفت: ما به خوبی درک می‌کنیم که شکل‌گیری نظم جهانی که دربرگیرنده توازن واقعی قدرت، واقعیت‌های جدید ژئوپلیتیکی، اقتصادی، جمعیتی است، فرآیندی پیچیده و از بسیاری جهات، دشوار است.

پوتین تاکید کرد: تلاش‌های اعضای بریکس و سایر کشورهای در حال توسعه با مقاومت شدید نخبگان حاکم به اصطلاح میلیارد طلایی مواجه شده است.

وی ادامه داد: «میلیارد طلایی» برخلاف منطق تاریخی و اغلب حتی به ضرر منافع بلندمدت مردم خود، امروز به دنبال ایجاد نظم خاصی طبق به اصطلاح قواعد خود هستند که نه کسی آن را دیده، نه کسی در مورد آن بحث کرده و نه کسی تاکنون، آن را پذیرفته است.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: چنین قوانینی هر بار برای هر موقعیتی به نفع کسانی که خود را استثنایی می‌دانند و حق دیکته کردن اراده خود را به دیگران برای خود قائل هستند، نوشته و تنظیم می‌شود.

وی از این رویکرد به عنوان استعمار کلاسیک یاد کرد و آن را تلاشی ویرانگر برای جایگزین کردن انحصار با قوانین مشروع بین‌المللی دانست.

پوتین گفت: آنها بر خلاف اصول حقوق بین‌الملل، از زور، تحریم های یکجانبه، اعمال گزینشی قوانین تجاری و باج خواهی در ارتباط با کشورها در عرصه بین‌المللی استفاده می‌کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar