نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

گفت‌وگوی ترامپ و زلنسکی با محوریت جنگ اوکراین

منبع
ايسنا
بروزرسانی
گفت‌وگوی ترامپ و زلنسکی با محوریت جنگ اوکراین

ایسنا/ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان گفت‌وگویی با ولودیمیر زلنسکی، بار دیگر بر تعهدش مبنی بر اینکه می‌تواند درگیری میان کی‌یف و مسکو را متوقف کند، تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در پستی در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت، تماس تلفنی «بسیار خوبی» با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین داشته که طی آن، سیاستمدار اوکراینی برگزاری «بسیار موفق» کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان را به او تبریک گفته و «تلاش مذبوحانه ترور» ترامپ را محکوم کرد.

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، ترامپ در ادامه گفت از زلنسکی به خاطر تماس‌هایش قدردانی می‌کند و نوشت: « من به ‌عنوان رئیس‌ جمهور بعدی آمریکا، صلح را در جهان به ارمغان می‌آورم و به جنگی پایان می‌دهم که جان افراد زیادی را گرفته و خانواده‌های بی‌گناه بی‌شماری را متلاشی کرده است.»

زلنسکی نیز مدعی شد که «با رئیس‌جمهور ترامپ به توافق رسیده تا در یک نشست خصوصی درباره اقداماتی که می‌تواند صلح عادلانه و پایدار را ایجاد کند، صحبت کنند.»

رئیس‌جمهور اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «من به حمایت جدی دو حزبی و کنگره آمریکا برای حفاظت از آزادی و استقلال کشورمان اشاره کردم. اوکراین همیشه قدردان کمک ایالات متحده در تقویت توانایی ما برای مقاومت در برابر اقدامات روسیه خواهد بود.»

ترامپ در مورد ادعای موافقت با دیدار با زلنسکی مطلبی نگفت و نه او و نه کی‌یف جزئیات بیشتری از این گفت‌وگو منتشر نکرده‌اند. در سال ۲۰۱۹، ترامپ به دلیل تماس تلفنی خود با زلنسکی استیضاح شد، که در آن دموکرات‌ها مدعی شدند که او در ازای دریافت کمک نظامی، تلاش کرده است تا به رقیب خود جو بایدن لطمه بزند.

دونالد ترامپ بارها مدعی شده است که در صورت انتخاب مجدد، به درگیری بین روسیه و اوکراین پایان می‌دهد و اگر او به جای جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بود، درگیری در اوکراین هرگز آغاز نمی‌شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره