نماد آخرین خبر

شمار قانونگذاران مخالف حضور بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ۳۵ تن رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شمار قانونگذاران مخالف حضور بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ۳۵ تن رسید

ایرنا/ یک سناتور و چهار عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا جمعه شب خواستار انصراف جو بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شدند و بدین ترتیب شمار قانون گذار هم‌حزبی‌ها وی در کنگره که چنین درخواست مطرح کرده‌اند، به ۳۵ نفر رسیده است.

به نقل از ان. بی. سی نیوز، شرود براون سناتور ایالت اوهایو و چهار عضو مجلس نمایندگان آمریکا شامل مارک ویزی از ایالت تگزاس، جرد هافمن از کالیفرنیا، چویی گارسیا از ایلینوی و مارک پوکان از ایالت ویسکانسین دموکرات‌هایی هستند که بر کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند.

پیشتر سه سناتور دموکرات دیگر یعنی پیتر ولچ از ایالت ورمونت، مارتین هاینریش از نیومکزیکو و جان تستر از مونتانا درخواست مشابهی از بایدن کرده بودند. در مجموع، روز جمعه ۱۳ عضو دموکرات کنگره بیانیه‌های مشترک یا جداگانه‌ای درباره لزوم کناره‌گیری بایدن از مبارزات انتخاباتی صادر کردند.

ویزی اولین قانونگذار دموکرات در فراکسیون سیاهپوستان کنگره است که خواهان کناره‌گیری بایدن از انتخابات شده است.

ویزی، هافمن، گارسیا و پوکان در بیانیه مشترک خود خطاب به بایدن ۸۱ ساله نوشتند: ما باید با این واقعیت که نگرانی‌های عمومی گسترده‌ای درباره سن و سال و آمادگی شما که پیروزی در انتخابات را به خطر می‌اندازد، مواجه شویم. این تصورات شاید منصفانه به نظر نرسد اما پس از مناظره شما با ترامپ تقویت شده و غیرممکن است که تغییر کند.

در این بیانیه تاکید شده است: ما معتقدیم، مسئولانه‌ترین و میهن‌دوستانه‌ترین اقدامی که می‌توانید انجام دهید این است که ضمن اداره رهبری حزب ما از کاخ سفید، از نامزدی در انتخابات کناره‌گیری کنید.

دموکرات‌ها ۲۶۴ قانونگذار در سنا و مجلس نمایندگان دارند و تاکنون ۳۵ تن از آنان خواستار کناره‌گیری بایدن از انتخابات شده‌اند. این افراد بیش از ۱۰ درصد از اعضای دموکرات کنگره را تشکیل می‌دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره