نماد آخرین خبر

ساخت موشک‌های پاتریوت در کارخانه‌های ژاپنی به تعویق افتاد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ساخت موشک‌های پاتریوت در کارخانه‌های ژاپنی به تعویق افتاد

ایسنا/ چهار منبع گفتند که طرح ایالات متحده برای استفاده از کارخانه‌های ژاپنی برای افزایش تولید موشک‌های پدافند هوایی پاتریوت که توسط اوکراین برای دفاع در برابر حملات روسیه استفاده می‌شود، به دلیل کمبود یک قطعه حیاتی ساخت بوئینگ به تعویق افتاده است.

۲ مقام دولتی ژاپنی و ۲ منبع صنعتی به رویترز گفتند که صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن در حال حاضر حدود ۳۰ موشک PAC-۳ را تحت مجوز پیمانکار دفاعی لاکهید مارتین می‌سازد و می‌تواند این تعداد را به حدود ۶۰ موشک افزایش دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از افراد مطلع گفت که ایالات متحده امیدوار است که تولید خود را از حدود ۵۰۰ دستگاه در سال به بیش از ۷۵۰ در سریعترین زمان ممکن افزایش دهد.

مقامات و منابع صنعتی گفتند اما در صورت نبود تجهیزات لازم برای هدایت این موشک‌ها در مراحل نهایی پرواز، هیچ موشکی در ژاپن ساخته نمی‌شود.

یکی از منابع صنعتی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «چندین سال طول می‌کشد تا صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن به چنین تولیدی دست پیدا کنند چون کمبود منابع وجود دارد.»

مشکل تولید در ژاپن نشان دهنده چالش‌هایی است که واشنگتن در اتصال کمک‌های صنعتی از متحدان جهانی خود به زنجیره‌های تامین پیچیده با آن مواجه شده است.

لاکهید مارتین گفته است که تولید رهگیرهای پاتریوت خود را در ایالات متحده از ۵۰۰ به ۶۵۰ تا سال ۲۰۲۷ افزایش می‌دهد. قیمت هر کدام حدود چهار میلیون دلار است.

یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا گفته که قرارداد ۴.۵ میلیارد دلاری امضا شده در ژوئن با ارتش آمریکا که مصرف کننده اولیه سیستم‌های پاتریوت است آغازی بر افزایش تولید موشک است.

در دسامبر ۲۰۲۳، ژاپن صادرات نظامی خود را برای کمک به تامین موشک‌های پاتریوت آمریکا برای انبارهای این کشور که به دلیل کمک به اوکراین خالی شده بودند، آسان‌تر کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره