نماد آخرین خبر

مقام‌صهیونیست: بعد ازحمله به تل‌آویو آسمان «اسرائیل» امن نیست

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 مقام‌صهیونیست: بعد ازحمله به تل‌آویو آسمان «اسرائیل» امن نیست

تسنیم/ یک مقام ارشد ارتش صهیونیستی با اعتراف به شکست فاجعه‌بار ارتش در مقابله با حمله پهپادی موفق ارتش یمن به تل‌آویو، تاکید کرد که بعد از این، اسرائیلی‌ها در هیچ کجا امنیت ندارند و در هرجا ممکن است مورد حمله هوایی قرار بگیرند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در ادامه تحلیل‌های محافل صهیونیستی از حمله پهپادی موفق یمن در قلب تل‌آویو، یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی به شکست نیروی هوایی این رژیم در شب عملیات یمن که تل‌آویو را هدف قرار داد، اعتراف کرد.

روزنامه کالکالیست رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد: یک مقام ارشد ارتش اسرائیل، عملیات دیروز یمن علیه تل‌آویو را به عنوان «7 اکتبر تشکیلات دفاع هوایی اسرائیل» توصیف می‌کند. (کنایه از شکست فاجعه بار ارتش صهیونیستی).

این مقام ارشد ارتش صهیونیستی گفت: موفقیت یمن در انجام حمله پهپادی به سمت مرکز تل‌آویو، بیانگر شکست شدید سیستم دفاع هوایی اسرائیل بوده و نشان می‌دهد که عصر «آسمان پاک اسرائیل» به پایان رسیده است.


مقام مذکور صهیونیست که نامش را فاش نکرد، به ابعاد شکست رژیم صهیونیستی در این عملیات مهم نیروهای یمنی اعتراف و تاکید کرد: اولین موضوعی که باید در بررسی این شکست ارتش اسرائیل، مورد توجه قرار دهیم، وجود یک شکاف مهم در قدرت اطلاعاتی ارتش در شناسایی پهپادی است که توانسته مسافتی حدود 2000 کیلومتر را بپیماید؛ بدون اینکه ما بتوانیم آن را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: قرار بود به تشکیلات پدافند هوایی اسرائیل یک نشانگر اولیه اضافه شود که امکان استقرار تمام سامانه‌های پدافندی در زمین و هوا، برای شناسایی هر هدف مشکوک و سپس انهدام آن با استفاده از موشک‌های پدافندی، یا بالگردها و یا جنگنده‌ها را فراهم سازد.

دیگر هیچ‌کجا برای اسرائیلی‌ها امن نیست

در ادامه صحبت‌های این مقام ارشد ارتش صهیونیستی آمده است که تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل، نیاز به ابزارهای دیگری هم دارد که قرار بود به آن کمک کند تا تهدیدها را قبل از نزدیک شدن شناسایی کند، اما این اتفاق نیفتاد. مسیر پرواز این پهپاد از یمن، یک مسیر طولانی چند ساعته بود و سیستم پدافندی اسرائیل را گمراه کرد؛ زیرا پهپاد؛ چندین بار ارتفاع و مسیر خود را تغییر داد و در نهایت از دریا به تل آویو رسید.

وی ادامه داد: بر این اساس اسرائیل دیگر نمی‌تواند ادعای برتری هوایی مطلق داشته باشد؛ چرا که قادر به محافظت از حریم هوایی خودش نیست و هر کسی که خلاف این را بگوید؛ حرف گمراه کننده‌ای زده است. با این حمله یمن؛ کارت‌ها دوباره به هم ریخت؛ به نحوی که می‌تواند بیانگر ورود اسرائیل به عصری باشد که در آن شهرک نشینان در همه جا در معرض حملات هوایی ناگهانی هستند و ما نمی‌توانیم از قبل آنها را پیش بینی کنیم.

این مقام ارشد ارتش رژیم اشغالگر تاکید کرد: همچنین نیروی هوایی اسرائیل باید هنگام بررسی این شکست فاجعه بار، این مسئله را مورد نظر قرار دهد که آیا نیروهای آمریکایی مستقر در دریای سرخ ، حرکت مشکوکی را در منطقه شناسایی کرده‌اند یا نه و اگر شناسایی کرده بودند؛ چرا با ارتش اسرائیل هماهنگ نشدند؟


از طرف دیگر، منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که علاوه بر پهپاد یمنی که وارد تل آویو شد، پهپادهای پیشرفته‌تری توسط حزب الله وارد جبهه شمالی شده‌اند که تشکیلات پدافندی اسرائیل واقعاً قادر به شناسایی و رصد آنها نیست، چه برسد به رهگیری.

نیروی هوایی اسرائیل شکست خود در محافظت از جبهه داخلی را ثابت کرد

از طرف دیگر وب سایت عبری والا در گزارشی اعلام کرد: اتفاقی که با حمله یمن در تل‌آویو رخ داد، شکست نیروی هوایی اسرائیل در دفاع از جبهه داخلی بود و سوال ما این است که نیروی هوایی ارتش، طی دهه گذشته دقیقاً برای مقابله با چه تهدیدی خود را تجهیز کرده است؟

«امیر بوحبوط» تحلیلگر امور نظامی در این وب سایت صهیونیستی با انتقاد تند از عملکرد ضعیف ارتش اسرائیل در برابر تهدیدات اظهار داشت: بعد از یک برنامه چند ساله و با گذشت 9 ماه از جنگ، ما همچنان هر روز با مشاهده شکاف‌های جدید در تشکیلات دفاعی ارتش اسرائیل، غافلگیر می‌شویم. واکنش نیروی هوایی به این حادثه هولناک، تردیدهای بزرگی را ایجاد می‌کند و در شرایطی که پهپاد یمن از یک موقعیت جغرافیایی بسیار دور شلیک شده و همچنین اندازه آن هم بسیار بزرگ بود، ارتش اسرائیل از خطای انسانی در عدم شناسایی و رهگیری این پهپاد صحبت می‌کند.

این تحلیلگر صهیونیست افزود: این حادثه از چندین جهت بسیار خطرناک است و فرسایش قدرت ارتش اسرائیل در مقابله با تهدیدات خارجی را نشان می‌دهد. امروز تهدیدات واقعی علیه اسرائیل در مقابل چشمان همه فاش شده است و برآوردها نشان می‌دهد که حدود 5000 پهپاد و موشک از انواع مختلف، بر روی گوشدان و دیگر مناطق فرو خواهند ریخت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره