نماد آخرین خبر

ادعای کاخ سفید: ایالات متحده در حملات یمن دخالت نداشت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ادعای کاخ سفید: ایالات متحده در حملات یمن دخالت نداشت
ایرنا/

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از میدل ایست آی، این مقام کاخ سفید با اشاره به اینکه تل آویو برای حمله به الحدیده یمن هیچ هماهنگی با واشنگتن انجام نداده است، گفت: ایالات متحده در هیچ حمله (رژیم) اسرائیل در یمن شرکت یا هماهنگی نکرده است.

این مقام کاخ سفید در ادامه تصریح کرد: واشنگتن به طور کامل از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

همچنین شورای امنیت ملی آمریکا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایالات متحده در حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن شرکت نداشته و با این رژیم در خصوص این حمله هماهنگی انجام نداده یا به آنها کمک نکرده است.

به گزارش ایرنا ، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که ما در حمله به هدف‌های مهم دشمن اسرائیلی تردید نخواهیم کرد.

در بیانیه یحیی سریع آمده است: رژیم صهیونیستی در الحدیده به اهداف غیرنظامی مانند نیروگاه برق و مخازن نفت حمله کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با تاکید بر اینکه قطعا به این حمله پاسخ داده خواهد شد، اعلام کرده است: منطقه اشغالی یافا (تل آویو) یک منطقه ناامن خواهد بود.

در پایان این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح و ملت یمن با رهنمودهای رهبری، برای یک جنگ طولانی با دشمن آماده می‌شوند تا اینکه تجاوز به غزه متوقف و محاصره غزه هم شکسته شود.

هواپیماهای رژیم اشغالگر در این حمله یک مخزن نفت را هدف قرار داد که منجر به وقوع آتش سوزی گسترده‌ای در مناطق اطراف آن شد.

رسانه‌های یمنی گزارش دادند که این حمله با استفاده از جنگنده‌های اف ۳۵ صورت گرفته است.

یک مقام آمریکایی در گفت وگو با وبگاه عبری واللا، حمله جنگنده‌های اف ۳۵ اسرائیلی به الحدیده را تائید کرد و این حملات را در واکنش به حمله پهپادی به تل‌آویو برشمرد.

به گفته این مقام آمریکایی، حمله توسط رژیم اسرائیل و در پاسخ به حمله پهپادی روز جمعه یمن به تل آویو صورت گرفت.





به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar