نماد آخرین خبر

مخالفت مجدد رام‌الله با استقرار نیروهای خارجی در غزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مخالفت مجدد رام‌الله با استقرار نیروهای خارجی در غزه

ایسنا/ سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: هرگز برای هیچ فردی در غزه و یا کرانه باختری مشروعیتی وجود نخواهد داشت و ما مخالف استقرار هرگونه نیروی خارجی در غزه هستیم.

«نبیل ابوردینه»، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اظهار کرد: برای هیچ فردی نه برای رژیم اشغالگر و نه غیر از آن در غزه، کرانه باختری و یا قدس مشروعیتی وجود نخواهد داشت و هرگونه اقدامی در اراضی فلسطینی که مورد قبول ملت و رهبران ما نباشد، فاقد مشروعیت است، خبرهای منتشر شده از مذاکرات آمریکا با برخی طرف‌ها درباره طرح‌هایی برای آینده نوار غزه هیچ مشروعیتی نخواهد داشت و ملت فلسطین هرگز آنها را نخواهند پذیرفت.

ابوردینه در ادامه گفت: مردم و رهبران فلسطینی در سازمان آزادی بخش به عنوان تنها نماینده قانونی ملت فلسطین، به تنهایی صاحب حق تعیین سرنوشت ملت و سرزمینشان هستند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: حضور رژیم اشغالگر در نوار غزه همانند حضورش در کرانه باختری، غیر قانونی است و کشور فلسطین بر تمام مناطق اشغالی در نوار غزه و کرانه باختری از جمله قدس حاکمیت دارد و رژیم اشغالگر رو به نابودی است و کشور فلسطین با پایتختی قدس شرقی مطابق قوانین بین‌المللی تنها راه برقراری امنیت و ثبات در کل منطقه است.

او در ادامه نیز دولت آمریکا را به جانبداری کورکورانه، غیر قابل توجیه از رژیم صهیونیستی با پول، سلاح و سیاست‌های خصمانه و مخالفت با قوانین بین‌المللی متهم کرد و گفت: اگر این حمایت‌ها نبود رژیم اشغالگر نمی‌توانست به حملات و جنایاتش در حق ملت و سرزمین فلسطین ادامه دهد و قوانین بین‌المللی را که آخرینش حکم دیوان بین‌المللی دادگستری بود، نقض کند.

بیانیه دفتر ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین پس از انتشار خبرهای متعددی از مذاکرات آمریکا با هم‌پیمانان و شرکایش از جمله برخی کشورهای عربی جهت تدوین طرحی برای روز پس از جنگ در غزه منتشر شد.

تا این لحظه هیچ طرح روشن و مورد توافقی به دست نیامده اما مذاکرات بر استقرار نیروهای مختلف فلسطینی، عربی و بین‌المللی و نقش احتمالی مسؤولان فلسطینی در خارج و مستشاران آمریکایی متمرکز است.

آخرین طرح در اواخر ژوئن گذشته ارائه شد که یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واشنگتن با برخی مسؤولان دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به گفت‌وگو نشست، این طرح شامل انتقال تدریجی مسؤولیت برقراری امنیت در داخل نوار غزه به یک گروه فلسطینی پس از گذراندن تمرین‌های ویژه آمریکایی بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با واگذاری مدیریت نوار غزه به تشکیلات خودگردان مخالف است و با اعضای کابینش در راستای تضعیف هرچه بیشتر و بیشتر تشکیلات در کرانه باختری تلاش می‌کند، همزمان ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی آن خواستار اعمال حاکمیت تل‌آویو بر کرانه باختری هستند اما تشکیلات خودگردان می‌خواهد در چهارچوب یک روند سیاسی که به تشکیل کشور فلسطین منجر شود، کنترل کل نوار غزه به آن سپرده شود، در عمل تحقق چنین امری نیازمند توافق با جنبش حماس است و این موضوع احتمالاً در دست بررسی است، حمایت بین‌المللی از این مساله وجود دارد و آنگونه که به نظر می‌رسد موافقت تل‌آویو با آن پیچیده‌تر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره