نماد آخرین خبر

هشدار سئول به کره شمالی: بهای گزافی پرداخت خواهید کرد

منبع
فارس
بروزرسانی
هشدار سئول به کره شمالی: بهای گزافی پرداخت خواهید کرد

فارس/ کره جنوبی در پاسخ به پرتاب بالون‌های حامل زباله توسط همسایه شمالی خود، اعلام کرد که پیونگ‌یانگ بهای گزافی برای این اقدامات خود پرداخت خواهد کرد.

پرتاب بالون‌هایی حامل زباله از سوی کره شمالی، واکنش سئول را در پی داشته است. کره جنوبی اعلام کرده است که با قراردادن بلندگوهای بزرگ و پخش تبلیغات و اخبار، این اقدام را به‌صورت «تمام‌عیار» تلافی خواهد کرد.

رئیس ستاد مشترک کره جنوبی اذعان کرده است که این بالون‌ها به سمت شمال سئول هدایت شده‌اند. کره جنوبی به ساکنان استان گیونگی هشدار داده است که مراقب فرودآمدن اجسامی از آسمان باشند و آن‌ها را لمس نکنند.

کره جنوبی این اقدام پیونگ‌یانگ را «مبتذل» و «شرم‌آور» توصیف کرده است.به اذعان یورونیوز، سال‌هاست که کنشگران در کره جنوبی بالن‌هایی حاوی اعلامیه‌های تبلیغاتی و سایر اقلام را به آن‌سوی مرزها و به سمت کره شمالی پرتاب می‌کنند.

تنش‌ها و جنگ روانی بین دو کره تشدید شده است. پیش‌ازاین کره شمالی از ماه می، بالن‌های بزرگ حاوی کاغذهای باطله، ضایعات پارچه، ته‌سیگار، باتری‌های فاسد شده و کود کشاورزی به سمت سئول پرتاب کرده است.

تابه‌حال بیش از ۲۰۰۰ بالن در خاک کره جنوبی فرود آمده است. بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی در چند روز متوالی به‌تلافی این اقدام پیونگ‌یانگ از ساعت ۶ صبح تا ۱۰ شب به پخش آهنگ‌های پاپ کره‌ای (کی - پاپ) و اخبار پرداخته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره