نماد آخرین خبر

ترامپ: «شی» نامه‌ زیبایی برایم فرستاد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ترامپ: «شی» نامه‌ زیبایی برایم فرستاد

ایسنا/ رئیس‌جمهور سابق آمریکا فاش کرد که رئیس‌جمهور چین یادداشتی را پس از سوءقصد یک هفته پیش برای او نوشته و ارسال کرده است.

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا شنبه در گردهمایی میشیگان که عملا بازگشت او به عرصه کارزار انتخاباتی بعد از ترور نافرجام ۱۳ ژوئیه به شمار می‌رفت، از نامه‌ای که «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین به او بعد از آن واقعه نوشته، خبر داد.

ترامپ در آن شنبه پرحادثه، از ناحیه گوش سمت راست جراحت سطحی برداشت اما یک شرکت‌کننده کشته و ۲ تن دیگر به شدت مجروج شدند. عامل تیراندازی هم از پای درآمد.

دونالد ترامپ در گردهمایی میشیگان که تحت تدابیر امنیتی بسیار شدید بود، گفت: وقتی شی درباره آنچه رخ داده شنید، نامه بسیار زیبایی برایم نوشت.

این اظهارات رئیس‌جمهور سابق آمریکا زمانی مطرح شد که او داشت راجع به سیاست اقتصادی با چین صحبت می‌کرد. با این حال او جزئیات نامه شی را علنی نکرد.  

به گزارش دیلی‌میل، این رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین شی را به عنوان فردی «زیرک و باهوش» تحسین کرد.

ترامپ گفت: «شی ۱.۴ میلیارد نفر را با مشت آهنین کنترل می‌کند. او باعث می‌شود آدم‌هایی مثل بایدن شبیه بچه‌ها به نظر برسند.»

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکا که در نظرسنجی‌ها با اختلاف اندک از جو بایدن دموکرات جلوتر است، نزدیک به ۲ ساعت صحبت کرد و در این مدت از شی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه و «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان تمجید کرد. همچنین ترامپ که بعد از واقعه ترور روی وحدت آمریکایی‌ها مانور می‌داد، رویه گذشته خود را در پی گرفت و به شدت به دموکرات‌ها تاخت و به استفاده از لفاظی‌های اهانت‌آمیز بازگشت.

ترامپ در مراسم میشیگان گفت: «من با رئیس‌جمهور شی خیلی خوب کنار آمدم.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا همچنین گفت با «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی هم کنار می‌آید. او گفت این چیز خوبی است و او سلاح‌های هسته‌ای زیادی دارد. ترامپ گفت: «من با او خیلی خوب کنار آمدم. شما هرگز با من به عنوان رئیس جمهور خودتان در خطر نبودید. کنار آمدن خوب است، این اصلا چیز بدی نیست.»

در ادامه این صحبت‌ها، ترامپ بحث تجارت با چین را به میان کشید و متعهد شد که اگر بار دیگر وارد کاخ سفید شود، «قانون تجارت متقابل ترامپ» را به تصویب می‌رساند و مدعی شد که اگر چین مثلا مالیات ۱۰۰ درصدی یا ۲۰۰ درصدی برای آمریکا تعیین کند، او هم یک مالیات ۲۰۰ درصدی علیه آنها به اجرا می‌گذارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره