نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

نظامیان رژیم صهیونیستی کاروان آنروا را به رگبار بستند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نظامیان رژیم صهیونیستی کاروان آنروا را به رگبار بستند

ایسنا/ کمیسرکل آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) اعلام کرد نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه کاروان سازمان ملل را که در مسیر شهر غزه در حال حرکت بود، به رگبار بستند.

فیلیپ لازارینی، کمیسرکل آژانس آنروا خاطرنشان کرد جنگ رژیم صهیونیستی علیه آنروا ادامه دارد و آخرین آن حمله به کاروان‌های وابسته به این آژانس و شلیک گلوله به سمت آن است.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، لازارینی در ادامه افزود یکی از خودروها درحالیکه در مقابل ایست بازرسی رژیم صهیونیستی در جنوب غزه پارک شده بود مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفت.

پیشتر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس تعهد آنروا در نیویورک گفت: «درخواست من از همه این است؛ از آنروا محافظت کنید، از کارکنان آنروا محافظت کنید و از مأموریت آنروا - از جمله از طریق تأمین مالی، محافظت به عمل آورید. اجازه دهید واضح بگویم؛ هیچ جایگزینی برای آنروا وجود ندارد.»

رژیم صهیونیستی مدت‌هاست که برای تضعیف این سازمان تلاش کرده است، به طوری که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم خواستار برچیده شدن آن شده است و پارلمان تل‌آویو در حال حاضر در نظر دارد آنروا را به‌عنوان یک سازمان «تروریستی» معرفی کند.

به دنبال اتهامات اثبات‌نشده رژیم صهیونیستی مبنی‌بر دست داشتن برخی از کارکنان این آژانس در عملیات هفتم اکتبر حماس، چندین کشور کمک مالی خود به آنروا را متوقف کردند. از آن زمان، اکثر اهداکنندگان کمک‌های مالی خود را از سر گرفته‌اند، در حالی که سازمان ملل در حال انجام تحقیقات داخلی است.

به گزارش وبگاه نیو عرب، آنروا در جریان جنگ غزه ضربه سختی خورده است؛ ۱۹۵ کارمند این نهاد کشته شده‌اند. گوترش گفت: «آنروا از راه‌های دیگری هم هدف قرار گرفته است؛ کارکنان آن موضوع اعتراضات خشونت‌آمیز فزاینده و کمپین‌های اطلاعات نادرست و تحریف‌شده خشونت‌آمیز بوده‌اند.»

کورتنی راتاری، رئیس دفتر دبیرکل سازمان ملل نیز در جریان نشست شورای امنیت درخصوص اوضاع فلسطین گفت حدود ۲ میلیون تن از غزه کوچ کرده‌اند و دیگر مکان امنی وجود ندارد. حدود ۷۰ درصد از مدارس آنروا در غزه از ابتدای جنگ هدف قرار گرفته‌ شدند.

اشغالگران صهیونیست از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به حملات خود علیه نوار غزه ادامه می‌دهند، در نتیجه این حملات نزدیک به ۳۹ هزار تن شهید و نزدیک به ۹۰ هزار تن دیگر که بیشترشان زن و کودک بودند، زخمی شدند، علاوه بر اینها هنوز پیکرهای هزاران شهید فلسطینی زیر آوارها و در مسیرها  باقی مانده و نیروهای امداد و نجات به آنها دسترسی ندارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره