نماد آخرین خبر

واکنش سران غربی به انصراف بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 واکنش سران غربی به انصراف بایدن از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

باشگاه خبرنگاران/ پس از اعلام انصراف جو بایدن از شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موجی از واکنش‌های خارجی در قبال این تصمیم ایجاد شد.
به گزارش رویترز، اولاف شولتس صدراعظم آلمان یکشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: جو بایدن به توافق بزرگی برای کشورش، اروپا و دنیا دست یافت. به لطف او همکاری دو سوی اقیانوس اطلس نزدیک شده، ناتو قوی و آمریکا شریکی خوب و قابل اعتماد برای ماست.

کی‌یر استارمر نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: به تصمیم بایدن احترام می‌گذارم و منتظر همکاری با وی در ادامه دوره ریاست جمهوری‌اش هستم.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در ایکس نوشت: این تصمیم شجاعانه جو بایدن سزاوار تمجید و تقدیر است. آمریکا به لطف عزم و رهبری وی به بحران اقتصادی که پس از همه‌گیری کرونا و حمله جدی به ساختمان کنگره ایجاد شده بود، غلبه کرد. آمریکا در حمایت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه یک الگو شد.


سیمون هریس نخست وزیر ایرلند نیز گفت: مایلم از طرف مردم و دولت ایرلند از شما بخاطر رهبری جهانی و دوستی‌ها تشکر کنم. جو بایدن در همه سمت‌هایی که داشته، همواره صدایی بدون لرزش و فعالی مشتاق برای برقراری صلح در جزیره ایرلند بوده و کشور ما مدیون اوست.

مایکل مارتین وزیر خارجه ایرلند هم گفت که از تصمیم بایدن «غمگین» شده است و افزود که رئیس جمهور آمریکا «حمایتی ارزشمند از صلح و شکوفایی در جزیره ایرلند به عمل آورد.»

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین اظهار کرد: هنوز چهار ماه دیگر تا انتخابات آمریکا باقی است و در این مدت طولانی ممکن است که چیز‌های زیادی عوض شود. باید صبور باشیم و با دقت تحولات را رصد کنیم. اولویت ما عملیات ویژه نظامی (در اوکراین) است.

یوناس گاهر استوره نخست وزیر نروژ به رویترز گفت: به تصمیم بایدن برای عدم شرکت در انتخابات احترام می‌گذارم. او طی چندین دهه یکی از شاخص‌ترین سیاستمداران آمریکا و رئیس جمهوری بوده که اصلاحات مهمی انجام داده است.

دونالد توسک نخست وزیر لهستان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رئیس جمهور بایدن! چندین بار تصمیم‌های سختی اتخاذ کردید که لهستان، آمریکا و دنیا را امن‌تر و دموکراسی و آزادی را قوی‌تر کرد.

پیتر فیالا نخست وزیر جمهوری چک در ایکس نوشت: این یک تصمیم مسئولانه و یک گام شخصی دشوار بود، اما بسیار ارزشمند است.


ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز در ایکس تصمیم بایدن را «گامی جسورانه در پاسخ به چالش‌های دوران» نامید و نوشت: ما به این تصمیم سخت، اما قوی احترام می‌گذاریم.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: سال‌هاست بایدن را می‌شناسم. او مردی بزرگ، دوستی واقعی و شریکی برای کانادایی‌هاست.

اسحاق هرتسوگ رئیس رژیم صهیونیستی نیز بایدن را «متحدی راستین برای مردم یهود» نامید و از وی بخاطر «دوستی و حمایت همیشگی از مردم اسرائیل» تشکر کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره