نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

موافقت مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با خروج از غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
موافقت مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با خروج از غزه

ایرنا/ رسانه‌های رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با خروج از غزه در صورت توافق مبادله اسرا موافق هستند.

به گزارش الجزیره، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که مقام‌های امنیتی ارشد این رژیم تائید کردند که ارتش می‌تواند به صورت کلی در صورت انجام توافق مبادله اسرا، از غزه خارج شود.

بر اساس این گزارش، خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی برای مدت ۶ هفته از غزه منجر به احیای نیروهای حماس به شکل زیاد نخواهد شد.

از سوی دیگر بر اساس نظرسنجی سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، ۶۲ درصد از نظامیان صهیونیست انجام توافق برای مبادله اسرا با حماس را تائید می‌کنند.

در همین رابطه اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) موافقت کامل خود را با هر توافقی که منجر به آزادی اسرای صهیونیست شود، اعلام کرد.

این در حالی است که یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که هیأت مذاکره‌ کننده برای پیشرفت در مذاکرات با حماس چراغ سبز دریافت کرده است.

به گزارش ایرنا، با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره