نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

رئیس رژیم صهیونیستی: از هر توافقی که منجر به آزادی اسرا شود، کاملا حمایت می‌کنم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
رئیس رژیم صهیونیستی: از هر توافقی که منجر به آزادی اسرا شود، کاملا حمایت می‌کنم

ایرنا/ رئیس رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) موافقت کامل خود را با هر توافقی که منجر به آزادی اسرای صهیونیست شود، اعلام کرد.

به گزارش رسانه های فلسطینی، «اسحاق هرتزوگ» همچنین گفت: ائتلاف استراتژیک با آمریکا، ثابت و فراتر از همه اختلافات سیاسی و حزبی باقی خواهد ماند.
اظهارات رئیس رژیم صهیونیستی در حالی است که «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون این رژیم با انتقاد از بنیامین نتانیاهو، گفت وی از مساله اسرای صهیونیست به عنوان ابزار سیاسی استفاده می‌کند.
لاپید در صفحه کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: نتانیاهو از مساله اسرای صهیونیست به عنوان ابزار سیاسی برای برآورده کردن نیازهای خود استفاده می‌کند، بدون اینکه به عنوان رئیس کابینه، به اسرا اهمیت دهد.
رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی افزود که مساله مهم برای نتانیاهو تنها سخنرانی در کنگره آمریکا است و زندگی اسرای صهیونیستی برای او اهمیتی ندارد.
یک رسانه صهیونیستی یکشنبه شب اعلام کرد که هیأت مذاکره‌ کننده برای پیشرفت در مذاکرات با حماس چراغ سبز دریافت کرده است.
روزنامه «یدیعوت آحارنوت» چاپ سرزمین‌های اشغالی به نقل از منابع آگاه افزود که جلسه نتانیاهو و اعضای هیأت مذاکره کننده و فرماندهان دستگاه‌های اطلاعاتی مثبت بوده است.
از سوی دیگر، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن تایید تصمیم اعزام هیات مذاکره کننده به دوحه قطر، پنجشنبه این هفته اعلام کرد که این اقدام پس از بررسی پنج ساعته صورت گرفته است.
این سازمان افزود که محور بحث و بررسی نتانیاهو شامل پیامدهای توافق اسرا با حماس و تاثیر آن بر حوادث جاری در شمال سرزمین های اشغالی و نیز حوادث جاری با انصارالله بوده است.
همچنین دفتر نتانیاهو اعلام کرد که او روز سه شنبه، یک روز قبل از سخنرانی در نشست مشترک کنگره، با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در واشنگتن دیدار خواهد کرد.

با گذشت بیش از ۹ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.
مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده های این اسرا در سرزمین های اشغالی شده است. در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar