نماد آخرین خبر

تصویب بسته ۱۰ میلیون یورویی کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان

منبع
ايرنا
بروزرسانی
تصویب بسته ۱۰ میلیون یورویی کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان

ایرنا/ اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای ضمن اعلام اعطای یک بسته کمک‌های نظامی ۱۰ میلیون یورویی به ارمنستان گفت که بسته حمایتی اتخاذ شده در چارچوب شراکت اروپا با ایروان در حوزه امنیتی است.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، اتحادیه اروپا روز دوشنبه از تصویب اعطای یک بسته کمکی ۱۰ میلیون یورویی برای ارتش ارمنستان خبر داد. این اولین باری است که اتحادیه اروپا از ارمنستان حمایت نظامی می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد: «امروز، شورا یک اقدام کمکی تحت تسهیلات صلح اروپا (EPF) در حمایت از نیروهای مسلح جمهوری ارمنستان به ارزش ۱۰ میلیون یورو تصویب کرد.»

در این بیانیه آمده است که بسته حمایتی تصویب شده در چارچوب شراکت اتحادیه اروپا با ایروان ارائه خواهد شد که بر اساس ارزش‌های مشترک و با هدف ارتقای صلح، ثبات و رفاه در ارمنستان و قفقاز جنوبی است.

اتحادیه اروپا در بیانیه خود هدف از ارائه این بسته کمکی را تقویت ظرفیت‌های لجستیکی نیروهای ارتش ارمنستان و کمک به وضعیت غیرنظامیان اعلام کرد.

در این بیانیه نقل قولی از جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ذکر شده که گفته است: امنیت عنصر مهم روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و ارمنستان است و این بسته کمکی به انعطاف‌پذیری ایروان در این رابطه کمک خواهد کرد.

بورل گفت: «ما علاقه داریم تا گفت‌وگوهای خود را در مورد سیاست خارجی و امنیتی افزایش داده و همچنین مشارکت آتی ارمنستان در ماموریت ها و عملیات‌های اتحادیه اروپا را بررسی کنیم.»

در این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا متعهد به تقویت مشارکت سیاسی و اقتصادی همه جانبه با ارمنستان بر اساس توافقنامه مشارکت جامع و پیشرفته اتحادیه اروپا و ارمنستان و تقویت بیشتر روابط خود در همه ابعاد است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره