نماد آخرین خبر

ازبکستان نفربر زرهی تولید کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ازبکستان نفربر زرهی تولید کرد

ایرنا/ سازمان صنایع دفاعی ازبکستان در بیانیه‌ای از تولید نفربر زرهی آرسلون (APC) خبر داد و اعلام کرد که این نفربر را برای انجام آزمایش‌های نظامی به مناطق مختلف اعزام کرده است.

به نقل از تارنمای خبری لِنتا، در بیانیه سازمان صنایع دفاعی ازبکستان آمده است: این نفربر زرهی مطابق با استانداردهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ساخته شده است.

بر اساس بیانیه سازمان صنایع دفاعی ازبکستان، نفربر زرهی آرسلون علاوه بر جایگاه خدمه سه نفره که وظیفه هدایت و کنترل این نفربر زرهی و ادوات تهاجمی آن را بر عهده دارند، ظرفیت حمل و نقل و جابجایی هشت پرسنل نظامی را نیز در خود دارد.

این بیانیه می‌افزاید: زره جلویی این نفربر، آرسلون را در برابر گلوله‌هایی تا کالیبر ۳۰ میلی‌متری محافظت کرده و زره‌های جانبی آن هم قادر به مقاومت در برابر گلوله‌های تا کالیبر ۱۴ و نیم میلی‌متری هستند.

بر اساس این بیانیه، نفربر زرهی آرسلون همچنین می‌تواند از خدمه و سربازان خود در برابر انفجار تا حداکثر ۱۰ کیلوگرم مواد منفجره در زیر بدنه یا چرخ‌های آن محافظت کند.

در بیانیه سازمان صنایع دفاعی ازبکستان آمده است: نفربر زرهی آرسلون به یک توپ خودکار ۳۰ میلی‌متری و یک مسسل مجهز شده و وزن آن بسته به تجهیزات اضافی مورد استفاده در این نفربر زرهی از ۳۲ تا ۳۵ تن متغیر است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره