نماد آخرین خبر

دستیار پوتین: ناتو به دنبال افزایش حضور در آب‌های نزدیک روسیه است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
دستیار پوتین: ناتو به دنبال افزایش حضور در آب‌های نزدیک روسیه است

ایرنا/ دبیر سابق شورای امنیت ملی روسیه که اکنون به‌ عنوان دستیار رئیس‌جمهور این کشور مشغول به کار است، امروز (چهارشنبه) پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» گفت: آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)  در حال افزایش حضور دریایی خود در آب‌های نزدیک به روسیه هستند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، «نیکولای پاتروشف» دستیار رئیس‌جمهور روسیه که بر سیاست دریایی نیز نظارت دارد، اظهار داشت: کشورهای ناتو فعالانه نیروهای دریایی خود را به مقرهای استخراج منابع اعزام کرده و آبراه‌ها را به بهانه‌ مبارزه با دزدی دریایی مسدود می‌کنند.

نیکولای پاتروشف با تاکید بر اینکه تنش‌ها همچنان رو به افزایش است، ادامه داد: روسیه با در نظر گرفتن تهدیدهای فزاینده غرب، موظف است نیروی دریایی خود را تقویت کند.

در این راستا، این مقام روس بر لزوم حفظ آمادگی مداوم نیروی دریایی کشورش برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه و همچنین دفاع نظامی از روسیه با رعایت قوانین بین المللی تاکید کرد.

دستیار رئیس‌جمهور روسیه افزود: ولادیمیر پوتین دستورالعمل‌هایی در مورد توسعه کشتی‌سازی برای دفاع و امنیت فدراسیون روسیه ارائه کرد؛ این دستورالعمل‌ها وضعیت جهانی که به سرعت در حال تغییر است را در نظر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه اول تیرماه ۱۴۰۳ در نشستی اعلام کرده بود که این کشور آماده است با همه طرف‌ها از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو در مورد امنیت برابر و غیرقابل تقسیم در اوراسیا گفت‌وگو کند.

وی اظهار داشت:‌ روسیه آماده گفت‌وگوی گسترده بین‌المللی درباره این موضوعات کلیدی و حیاتی است - هم با همکاران‌مان در سازمان همکاری شانگهای، کشورهای مستقل مشترک المنافع، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بریکس و هم با سایر انجمن‌های بین‌المللی از جمله کشورهای اروپایی و ناتو.

جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند؛ موضوعی که مقام‌های روس تأکید کرده‌اند محقق نخواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره