نماد آخرین خبر

پایبندی قاهره بر عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پایبندی قاهره بر عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح

ایسنا/ یک منبع عالی‌رتبه مصری بر پایبندی قاهره به لزوم برگزاری نشست آتی رم تاکید کرد که مستلزم برقراری آتش‌بس فوری و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه است.

این منبع اعلام کرد که هیأت امنیتی مصری در نشست رم با حضور نمایندگان قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی شرکت خواهد کرد و تحولات مذاکرات آتش‌بس در نوار غزه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در همین راستا، یک منبع دیپلماتیک به سی ان ان گفت پیش‌بینی می‌شود در چارچوب ازسرگیری مذاکرات سطح بالا در مورد غزه و آزادی اسرای صهیونیست تحت بازداشت جنبش حماس، ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا با رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر و نخست وزیر قطر و نیز رئیس موساد در رم به‌زودی دیدار کند.

 وزیر خارجه قطر (تصویر سمت راست) رئیس موساد (تصویر وسط) و رئیس سیا (تصویر سمت چپ)
منبع مذکور همچنین تاکید کرد این نشست ممکن است در نزدیک‌ترین زمان ممکن در این هفته برگزار شود اما هنوز روز آن مشخص نشده است.

از سوی دیگر، یک منبع عالی‌رتبه اعلام کرد که مصر خطاب به تمامی طرف‌های شرکت‌کننده در نشست رم بر پایبندی خود به لزوم دستیابی به فرمولی که آزادی تردد شهروندان فلسطینی در غزه و عقب‌نشینی کامل رژیم صهیونیستی از گذرگاه رفح را تضمین کند، تاکید کرده است.

این منبع اعلام کرد مصر همچنین بر پایبندی خود به لزوم دستیابی به فرمولی که منجر به برقراری فوری آتش‌بس و تضمین ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شود، تاکید کرده است.

پیشتر منابع خبری از برگزاری نشستی چهار جانبه میان مقامات مصری و همتایان آمریکایی و قطری آنها با حضور رئیس موساد در شهر رم پایتخت ایتالیا در روز یکشنبه خبر دادند.

منابع اعلام کردند این نشست به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای پیشبرد مذاکرات در مورد توافق مربوط به آزادی اسرا و برقراری آتش‌بس در غزه، برگزار خواهد شد.

جنگ رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا علیه مردم غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ادامه دارد و بیش از ۱۲۴ هزار فلسطینی شهید و زخمی برجای گذاشته است و بیش از ۱۰ هزار فلسطینی هم در میان ویرانی گسترده و قحطی که منجر به مرگ دهها کودک شده، مفقود هستند.


تل‌آویو در حالی به این جنگ ادامه می‌دهد که شورای امنیت با صدور قطعنامه خواهان توقف فوری جنگ غزه شد و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز از رژیم صهیونیستی خواست حمله به شهر رفح در جنوب غزه را متوقف و تدابیری برای ممانعت از وقوع نسل‌کشی جمعی و بهبود وضعیت انسانی غزه اتخاذ کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره