نماد آخرین خبر

بلومبرگ: عربستان در تلاش است از جنگ مجدد با یمن جلوگیری کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بلومبرگ: عربستان در تلاش است از جنگ مجدد با یمن جلوگیری کند

ایسنا/ منابعی آگاه به استراتژی دولت عربستان سعودی می‌گویند این کشور نگران است وارد یک درگیری مستقیم با ارتش یمن شود و همواره می‌کوشد تا از جنگ مجدد میان طرفین جلوگیری کند.

ارتش یمن که در پی جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌عیار آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی از اقدامات نظامی کورکورانه آن در این جنگ، کشتی‌های مرتبط با آن‌ها را در دریای سرخ و خلیج عدن هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده و یا اقدم به توقیف آن‌ها کرده است، تاکید دارد که تا زمان متوقف شدن حملات رژیم صهیونیستی و حمایت‌ها از آن، این اقدامات تلافی‌جویانه ادامه خواهند داشت.

این نگرانی‌های عربستان، به دنبال گسترش عملیات ارتش یمن که اخیرا سرزمین‌های اشغالی را هم هدف قرار داده و همچنین اعلام اهدافی در راستای حمله به عربستان سعودی به دلیل طرح‌های این کشور جهت راه‌اندازی «جنگ اقتصادی» علیه یمن، افزایش یافته است.

رسانه خبری بلومبرگ در گزارشی می‌نویسد: «گزارش‌ها حاکی از آن بوده که ریاض از یک درگیری جدید در یمن نگران است. منابع نزدیک به استراتژی دولت سعودی فاش کرده‌اند که مقامات این کشور از دولت مستعفی و بانک مرکزی یمن که توسط غرب به‌رسمیت شناخته شده است، می‌خواهند در اقداماتی که برای تضعیف صنعا طراحی شده، تجدیدنظر کنند.»

طبق آنچه بلومبرگ گزارش می‌کند، مقامات سعودی هشدار داده‌اند که اگر اقدامات ارتش یمن ادامه یابد، احتمالا حمایت‌های اقتصادی و نظامی را قطع خواهد کرد و حتی شاید وارد یک درگیری جدید شوند.

وزارت دفاع عربستان سعودی هرگونه مشارکت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده واقع در غرب یمن را رد می‌کند و از طرفی وزارت امور خارجه عربستان هم خواستار «حداکثر خویشتن‌داری» از سوی تمامی طرف‌های درگیر شده است.

نگرانی‌ها از سوی مقامات سعودی به‌ویژه پس از حمله پهپادی ارتش یمن به رژیم صهیونیستی افزایش یافته است.

در پاسخ، مقامات سعودی تلاش کرده‌اند تا با برقراری ارتباط با دولت مستعفی یمن که توسط غرب به‌رسمیت شناخته شده و هم‌چنین اقدامات بازدارنده جدید بانک مرکزی، فشار بیشتری بر صنعا اعمال کنند.

«برنارد هایکل» استاد مطالعات غرب آسیا در دانشگاه پرینستون به بلومبرگ می‌گوید: «عربستان سعودی در مورد ایجاد یک رویارویی جدید با صنعا محتاط است. اگرچه حمایت آمریکا ممکن است زودگذر باشد، اما محور مقاومت یک بازیگر پایدار در منطقه است.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره