نماد آخرین خبر

۶۲ درصد صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ علیه غزه هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۶۲ درصد صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ علیه غزه هستند

ایرنا/ نتایج جدیدترین نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می‌دهد که ۶۲ درصد صهیونیست‌ها خواهان پایان جنگ علیه غزه هستند.

نتایج یک نظرسنجی جدید که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داده است، نشان می‌دهد که ۶۲درصد صهیونیست‌ها معتقدند بازگرداندن اسرای صهیونیست مهم‌تر از تداوم جنگ علیه غزه تا به زعم آنها تحقق پیروزی است.

بر اساس این نظرسنجی، فقط ۲۹ درصد از صهیونیست‌ها بر این باورند که تداوم جنگ مهم‌تر از آزادی اسرای صهیونیست موجود در نوار غزه است.

همچنین ۵۱ درصد صهیونیست‌ها براساس این نظرسنجی معتقدند که با توجه به منافع و ملاحظات سیاسی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، توافق تبادل‌اسرا با مقاومت فلسطین انجام نخواهد شد.

پیشتر یک تحلیلگر و خبرنگار نظامی رژیم صهیونیستی گفت: نتانیاهو مانع برقراری توافق برای تبادل اسیران است و او فرصت سوزی می کند و این فرصتی است که ممکن است دیگر تکرار نشود.

«الون بن داوید» افزود: تل آویو پیشتر موافقت خود را با عقب نشینی از محورهای «نتساریم» و «صلاح الدین» در نوار غزه و الزامات توافق آزادسازی اسیران اعلام کرده بود، اما اکنون از پیشنهادهای قبلی خود نیز عقب نشینی کرده و حتی پیشنهادهای جدید خود را به میانجی ها، ارائه نکرده است.

وی اضافه کرد: برغم اینکه نتانیاهو روز گذشته (جمعه) اعلام کرد که اسرائیل در این هفته، پاسخ خود را به میانجی ها تحویل می دهد، ولی این کار را نکرد.

با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات «طوفان الاقصی» و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم اسرائیل با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای یاد شده را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه کشته شده‌اند.

مخالفت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آنها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد، بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar