نماد آخرین خبر

دیدار رئیس سیا با مقامات قطر، مصر و رژیم صهیونیستی

منبع
فارس
بروزرسانی
دیدار رئیس سیا با مقامات قطر، مصر و رژیم صهیونیستی

فارس/ رئیس سیا با مقامات رژیم صهیونیستی، قطر، مصر در رم جهت انجام مذاکرات آتش‌بس در غزه دیدار می‌کند.
 
ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا به زودی با برخی از مقامات ارشد رژیم اسرائیل، قطر، مصر در باب وضعیت نوار غزه درشهر رم، پایتخت ایتالیا دیدار خواهد کرد.

به گزارش میدل ایست مانیتور، طبق گزارشات منتشر شده از سوی برخی از مقامات ناشناس آمریکایی، این نشست روز یکشنبه با هدف پیشبرد مذاکرات آتش‌بس در غزه، حل اختلافات میان حماس و رژیم صهیونیستی و هموار کردن راه برای توافق آتش‌بس نهایی در غزه برگزار می‌شود.

گفته شده که قرار است این دیدار میان برنز با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست وزیر قطر، دیوید بارنیا، رئیس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی، موساد، عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر انجام گیرد.

هنوز هیچ منبع رسمی گزارشات منتشر شده مربوط به این دیدار را تایید و یا تکذیب نکرده است. شبکه خبری القاهره وابسته به دولت مصر به نقل از یک منبع بلندپایه ناشناس عنوان کرده است، این نشست بخشی از تلاش‌های میانجی گرایانه برای دستیابی به توافق آتش‌بس است.

این منبع ناشناس، جزئیات بیشتری در مورد این دیدارها را مطرح نکرد، با این حال با اطمینان عنوان کرد، دیوید بارنیا، رئیس موساد در نشست مذکور حضور خواهد داشت.

گفته شده که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی انتظار چندانی از نشست مذکور نداشته و درخواست‌های بایدن از او برای برقراری آتش‌بس چندان تاثیری در تصمیمات وی برای تحقق آتش‌بس نخواهد داشت.

در همین رابطه یک مقام صهیونیستی به خبرگزاری آکسیوس گفته بود، نتانیاهو خواستار توافقی است که دستیابی به آن غیرممکن است.

دو کشور مصر و قطر مدت‌هاست که تلاش‌های میانجی‌گرایانه‌ای را برای پایان دادن به خشونت‌های رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و آزادی و تبادل اسرای جنگی به کار گرفته‌اند.

با این حال، مخالفت‌های نتانیاهو با برقراری آتش‌بس در نوار غزه، امکان هر گونه توافق جهت پایان دادن به این جنگ را غیرممکن ساخته است. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره