نماد آخرین خبر

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار شورش در سراسر فلسطین اشغالی شدند

منبع
فارس
بروزرسانی
خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار شورش در سراسر فلسطین اشغالی شدند

فارس/ با اعلام خبر کشته شدن تعدادی از اسرای اسرائیلی در غزه، خانواده اسرای این رژیم نزد حماس در بیانیه‌ای گفتند که پایه‌های دولت نتانیاهو را به لرزه درخواهند آورد.

در پی اعلام خبر کشته شدن تعدادی از اسرای اسرائیلی در عملیات ارتش این رژیم در غزه، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در بیانیه‌ای گفتند که نتانیاهو اسرا را رها کرده است.در این بیانیه آمده است: «نتانیاهو اسرا را فریب می‌دهد؛ از همه مردم می‌خواهیم تا جریان عادی زندگی در اسرائیل را مختل کنند، دولت از فردا به لرزه درخواهد آمد».خانواده اسرای اسرائیلی در بیانیه خود آوردند: «برای اینکه این وضعیت خاتمه یابد و جان ربوده‌شدگان نجات داده شود، یک اقدام ضروری لازم است و آن برکناری فوری نتانیاهو است تا ربوده‌شدگان بازگردند، نتانیاهو همین الان باید برود».یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون اسرائیل نیز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پسران و دختران ما در اسارت رها شده و می‌میرند و نتانیاهو مشغول فریب و نیرنگ است.او شامگاه شنبه نیز در سخنانی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم درباره تعلل برای دست‌یابی به توافقی برای آزادی اُسرا در غزه انتقاد کرد. یائیر لاپید گفت: «محور فیلادلفیا به دستاویز جدیدی برای نتانیاهو تبدیل شده و در حالی که می‌توانیم به توافقی برای بازگرداندن گروگان‌ها دست یابیم زمان در حال تمام شدن است».اعلام خشم سراسری از سوی خانواده اسرای اسرائیلی در حالی است که هزاران نفر از مخالفان نتانیاهو شامگاه شنبه در تل آویو و شهرهای دیگر فلسطین اشغالی برای آتش‌بس در غزه و توافق تبادل اسرا شعار دادند.
ارتش اشغالگر اسرائیل بامداد امروز اعلام کرد جنازه تعدادی از اسرای این رژیم در غزه را پیدا کرده است؛ رسانه‌های عبری‌زبان نیز اعلام کردند که این واقعه زمانی رخ داد که ارتش اسرائیل در عملیاتی برای آزادسازی تعدادی از اسرا وارد عمل شده بود که با جسد بی جان آن‌ها رو‌به رو شد. در بیانیه منتشر شده، اشاره‌ای به تعداد این افراد نشده است، اما برخی رسانه‌های اسرائیلی آن‌ها را 6 تن اعلام کرده‌اند. در این میان ارتش اسرائیل اعلام کرد که در حال تعیین هویت این افراد است و از رسانه‌ها خواست تا از پخش شایعات خودداری کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره