نماد آخرین خبر

نشریه انگلیسی بازگشت ترامپ را «اتفاق بدی برای دولت اوکراین» می‌داند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 نشریه انگلیسی بازگشت ترامپ را «اتفاق بدی برای دولت اوکراین» می‌داند

ایسنا/ نشریه انگلیسی نوشت، چشم‌انداز پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به ضرر آنچه که این نشریه یک «توافق صلح عادلانه» برای اوکراین می‌خواند، خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نشریه «فایننشال تایمز» انگلیس در سرمقاله‌ نگارش یافته از سوی هیات تحریریه این نشریه نوشت: «چشم‌انداز بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید و معرفی جی.دی ونس، یک انزواطلب تندرو، از سوی او به عنوان نامزد معاونت ریاست جمهوری،‌ این سوال را به وجود آورده که برای صلح در اوکراین باید چه هزینه‌ای پرداخته شود.»

این روزنامه انگلیسی با مضحک خواندن ادعای ترامپ مبنی بر اینکه می‌تواند به جنگ اوکراین در عرض ۲۴ ساعت پایان داده بدون آنکه هیچ توضیحی درباره نحوه رقم زدن این اتفاق ارائه کند، نوشته است: «مشاوران سابق ترامپ نیز برنامه‌های سستی را برای یک آتش‌بس در اوکراین در ازای ارائه امتیازات ارضی تدوین کرده‌اند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا اواخر خرداد ماه گذشته در یک تجمع انتخاباتی گفته بود که در صورت پیروزی در انتخابات کمک‌های مالی به اوکراین را قطع خواهد کرد و زلنسکی را بزرگترین تاجر در میان همه سیاستمداران دانست.

دونالد ترامپ در جمع حامیان خود در شهر «دیترویت» با انتقاد از حمایت‌های گسترده مالی واشنگتن از کی‌یف گفت: «هر سفری که زلنسکی به واشنگتن انجام دهد به معنای چند میلیارد کمک مالی به اوکراین است. او واقعا بزرگترین تاجر در بین تمامی سیاستمداران است. او هر بار که به کشورمان می‌آید با خود ۶۰ میلیارد دلار می‌برد و این اتفاق تمامی ندارد؛ با این موضوع برخورد خواهم کرد».

نشریه فایننشال تایمز در ادامه مدعی شد اوکراین به دلیل سطح فعلی حمایت‌های نظامی متحدان به این کشور و اینکه آنها به کی‌یف اجازه استفاده از موشک‌های دوربرد به منظور حمله به خاک روسیه نداده‌اند هیچ «مسیر نظامی واقع‌گرایانه برای آزادسازی همه اراضی خود» ندارد. فایننشال تایمز در این سرمقاله اوضاع را در اوکراین ناگوار دانسته و نوشته است:‌«خستگی در اوکراین رو به افزایش است. میلیون‌ها اوکراینی با چشم‌انداز یک زمستان تاریک سخت به دلیل تخریب نیمی از تاسیسات تامین برق این کشور توسط موشک‌های روسیه مواجه شده اند.  نظرسنجی‌های اخیر در اوکراین حکایت از افزایش روزافزون ترجیح اوکراینی‌ها به مذاکرات صلح و حتی تمایل آنها به بررسی اعطای امتیازات ارضی در ازای رسیدن به صلح دارند.»

فایننشال تایمز تصریح می‌کند که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین اخیرا پیشنهاد برگزاری یک کنفرانس صلح چندجانبه دیگر برای اوکراین قبل از انتخابات آمریکا و دعوت کردن از روسیه به این کنفرانس را داده و وزیر خارجه دولت او اخیرا به چین، مهم‌ترین حامی دیپلماتیک و اقتصادی روسیه سفر کرد اما طبق ارزیابی نشریه انگلیسی، هنوز شانس به جریان افتادن یک فرآیند صلح موفق برای اوکراین کم است چون کی‌یف شرط «بازیابی حاکمیت و تمامیت ارضی» خود را گذاشته در حالی که روسیه متقابلا خواستار حفظ کنترل چهار منطقه اوکراین که قبلا به خاک خود ضمیمه ساخت است. این روزنامه نوشته است: «این مواضع معارض هستند در حالی که هیچ کدام از ۲ طرف دست برتر نظامی برای تسلیم کردن طرف مقابل را پیدا نکرده‌اند.»

این روزنامه انگلیسی ادعا می‌کند: «تحت فشار قرار دادن اوکراین برای پذیرش یک توافق نامطلوب  با تهدید متوقف کردن کمک‌های نظامی،‌ آن طور که برخی از حامیان ترامپ پیشنهاد می‌کنند یک فاجعه نه فقط برای این کشور بلکه برای امنیت اروپا و غرب خواهد بود.»

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره