نماد آخرین خبر

بورل خواستار احترام به اراده مردم ونزوئلا در انتخابات شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بورل خواستار احترام به اراده مردم ونزوئلا در انتخابات شد

ایسنا/ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز دوشنبه خواستار احترام به اراده رای‌دهندگان ونزوئلا شد که در روز یکشنبه به صورت گسترده برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس توییتر سابق نوشت: «مردم ونزوئلا به طور مسالمت‌آمیز و در تعداد زیادی به آینده کشور خود رأی دادند. باید به اراده آنها احترام گذاشت. تضمین شفافیت کامل در روند انتخابات، از جمله شمارش دقیق آرا و دسترسی به سوابق رای‌گیری در مراکز اخذ رای، حیاتی است.»

شورای ملی انتخابات ونزوئلا پس از اینکه نیکولاس مادورو ۶۱ ساله با شمارش ۸۰ درصد آرا، ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد، مادورو را برنده رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کرد. نفر دوم انتخابات و رقیب اصلی مادورو، ادموندو گونزالس بود که ۴۴.۲ درصد رای گرفت. مادورو سومین دوره ریاست جمهوری خود را در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. با این حال اپوزیسیون ونزوئلا پیروزی مادورو را به چالش کشیده است.

به گزارش اسپوتنیک، مخالفان ونزوئلا از به رسمیت شناختن آمار رسمی خودداری کرده و مدعی پیروزی گونزالس شدند. پیشتر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هم مدعی شد واشنگتن «نگرانی‌های جدی دارد که شمارش رسمی آرا منعکس‌کننده خواست مردم نباشد» و از مقامات انتخاباتی ونزوئلا خواست تا فورا جدول دقیق آرا را منتشر کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره