نماد آخرین خبر

مقام نظامی سابق صهیونیست: نگران فروپاشی اسرائیل هستم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 مقام نظامی سابق صهیونیست: نگران فروپاشی اسرائیل هستم

ایسنا/ رئیس سابق شعبه عملیات در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد که وی نگران فروپاشی «اسرائیل» است.

به گزارش ایسنا، یسرائیل زیو، رئیس سابق شعبه عملیات در ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و سرتیپ ذخیره در واکنش به درگیری‌های پلیس و سربازان ذخیره در پایگاه نظامی بیت لید گفت: آنچه روز گذشته اتفاق افتاد یک اقدام آشوبگرانه بود. من نگران وجود یک هرج و مرج واقعی در اینجا هستم و این امری است که از سوی وزیری که خودش پلیس را منحل کرده حمایت می‌شود و جای تعجب ندارد که روز گذشته در آنجا حضور یافت. این وزیر به این اقدامات تشویق می‌کند. من فقط نگران فروپاشی ارتش نیستم بلکه نگران فروپاشی اسرائیل هم هستم.

وی افزود: اعضای کنست و خود وزرا از حکومت، قدرت و ساختار دموکراسی برای آشوب و به خاطر دستور کارهایی سوء استفاده می‌کنند که دستور کار اسرائیل نیست. صحبت درباره این است که آیا مشاور حقوقی دولت اختیار این را دارد که این افراد را گروهی خارج از قانون اعلام کند یا اینکه باید ارتش به نوعی شبه نظامی علیه این شبه نظامیان تبدیل می‌شد. این آخرین میخ در تابوت دموکراسی و قانون است.

وی گفت: همه معتقدند که مشکلی وجود دارد و من معتقدم که بسیار خطرناک است. ارتش اسرائیل نیروی انسانی ندارد. روز گذشته نیروهایی از ارتش را برای تعامل با این مشکل منتقل کردند. ارتش از حیث نیروها از حد و مرز توانایی‌های خود عبور کرده است. این در حالی است که قانونی که علیه خدمت نظامی حریدی‌ها تصویب می‌شود یک امر غیرقانونی است.

دوشنبه ده‌ها معترض از جریان‌های تندروی صهیونیست که برخی از آنها نقاب داشتند و برخی فعال سیاسی بودند به پایگاه سدی تیمان و مرکز دادگاه نظامی در پایگاه بیت لید رژیم صهیونیستی به خاطر بازداشت ۹ سرباز یورش بردند.

این سربازان به خاطر اقدامات تجاوزکارانه علیه اسرای فلسطینی در زندان نظامی سری «سدی تیمان» که به «گوانتانامو اسرائیل» معروف است، بازداشت شده بودند.

بر اساس گزارشات منتشر شده ده‌ها صهیونیست برای یورش به ساختمان دادگاه نظامی برای آزاد کردن سربازان بازداشت شده تلاش کردند و این در حالی است که دادگاه به دلیل فشارهای شدید حزب راست اسرائیل به ویژه فشارهای ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی مجازات آنها را کاهش داد.

معترضان در مقابل پادگان بیت لید از هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش خواستند استعفا بدهد. آنها درخواست کردند تا به جای سربازان بازداشت شده هالوی بازداشت شود.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال این اقدامات آشوبگرانه، یورش به پایگاه نظامی در بیت لید را یک حادثه خطرناک دانست که یک جنایت است و به امنیت این رژیم لطمه می‌زند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره