نماد آخرین خبر

ونزوئلا: ۴۸ نیروی ارتش و پلیس زخمی شدند

منبع
مهر
بروزرسانی
ونزوئلا: ۴۸ نیروی ارتش و پلیس زخمی شدند

مهر/ وزیر دفاع ونزوئلا امروز اعلام کرد که در جریان ناآرامی‌های غرب‌گرایان در این کشور به بهانه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در کاراکاس، ۴۸ نیروی ارتش و پلیس زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، «ولادیمیر پادرینو»، وزیر دفاع ونزوئلا امروز سه شنبه اعلام کرد که در جریان ناآرامی های غرب‌گرایان مخالف دولت کاراکاس تا کنون یک سرباز کشته و ۴۸ نیروی ارتش و پلیس نیز زخمی شده اند.
بر اساس اعلام این رسانه، وزیر دفاع ونزوئلا گفت: مخالف دولت ونزوئلا در تلاش اند تا با حمایت غرب کودتا کنند. این در حالیست که مقامات کاراکاس از همه طرف‌ ها برای گفتگو دعوت می کنند.

از سوی دیگر، به گزارش ریانوستی، دادستان کل ونزوئلا نیز خبر داد که در جریان اغتشاشات غرب‌گرایان مخالف دولت کاراکاس به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور، تا کنون حدود ۷۵۰ نفر بازداشت شده اند.


به گفته دادستان کل ونزوئلا، برخی از آنها به جرائمی از قبیل تحریک به نفرت و تروریسم متهم شده اند.

پس از اینکه شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را برای بار سوم و یک دوره ۶ ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب کردند، جریان‌های غرب‌گرا و شکست‌خورده در صندوق رأی با استناد به یک نظرسنجی مدعی تقلب در انتخابات شدند و دستور آشوب‌های خیابانی را صادر کردند و هواداران آنها به اماکن و نهادهای دولتی حمله کردند. (جزئیات بیشتر)

اکنون پایگاه خبری ژئوپلیتیکال اکونومی در گزارشی فاش کرد که «نظرسنجی بعد از انتخابات که ادعا پیروزی جریان‌های مخالف را دارد، از طرف موسسه‌ای طراحی شده که ارتباط نزدیکی با دولت ایالات متحده و سازمان سیا دارد و برای تبلیغات رسانه‌ای دولت این کشور فعالیت می‌کند.»

بنابر این گزارش، این موسسه که تحت عنون «ادیسون ریسرج» فعالیت می‌کند پیش از این نیز در ناآرامی‌های اوکراین، گرجستان و عراق نیز فعالیت داشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره