نماد آخرین خبر

کرملین: اپوزیسیون ونزوئلا، شکست در انتخابات را بپذیرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کرملین: اپوزیسیون ونزوئلا، شکست در انتخابات را بپذیرد

ایرنا/ سخنگوی کرملین در واکنش به اعتراض‌های خیابانی طرفداران نامزد بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در برخی شهرهای این کشور گفت:‌ اپوزیسیون ونزوئلا باید شکست خود را بپذیرد و به نیکلاس مادورو برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور تبریک بگوید.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: ما می بینیم که اپوزیسیون ونزوئلا نمی‌خواهد شکست خود را بپذیرد، اگرچه معتقدیم که اپوزیسیون باید این کار را انجام دهد و به برنده این انتخابات تبریک بگوید.
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در ادامه گفت:‌ مهم این است که تلاش برای بی ثبات کردن اوضاع در داخل ونزوئلا توسط کشورهای ثالث دامن زده نشود و این کشور از هر گونه مداخله خارجی مصون باشد.

به گزارش ایرنا، دیروز دوشنبه (۲۹ ژوئیه/هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهوری شش سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهوری منتخب» خواندند. این موضوع به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس منجر شد.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا بامداد دوشنبه نیکلاس مادورو را با ۵۱.۲ درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با ۴۴.۲ درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس ۷۳.۲ درصد آرا را کسب کرده است.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل از دولت مادورو خواست آرا را «با شفافیت کامل» بشمارد و از مردم ونزوئلا به خاطر عزمشان برای شرکت مسالمت‌آمیز در انتخابات ریاست جمهوری این کشور قدردانی کرد.
آمریکا، شیلی و آرژانتین نتایج انتخابات را زیر سوال بردند. نیکاراگوئه، روسیه، چین، ایران، کوبا، هندوراس و بولیوی پیروزی مادورو را تبریک گفتند. برزیل و مکزیک اعلام کردند که تا زمان انتشار جزئیات نتایج و جدول تفکیکی آرا منتظر می‌مانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره