نماد آخرین خبر

میقاتی: تهدیدهای اسرائیل هرگز لبنانی‌ها را از پیگیری حقشان منصرف نخواهد کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 میقاتی: تهدیدهای اسرائیل هرگز لبنانی‌ها را از پیگیری حقشان منصرف نخواهد کرد

ایسنا/ نخست وزیر لبنان امروز سه‌شنبه تاکید کرد: تهدیدهای رژیم صهیونیستی درباره جنگ علیه لبنان هرگز مردم ما را از پیگیری حقشان منصرف نخواهد کرد و ما در نامه‌ای به شورای امنیت به ادعاهای مطرح شده از سوی این رژیم پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت موقت لبنان به رایزنی‌ها و دیدارهای دیپلماتیک متعدد خود در چارچوب مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و تهدیدهایی که جدیداً مطرح کرده، ادامه می‌دهد.

میقاتی در این رایزنی‌ها تاکید کرد که «لبنان تمامی انواع خشونت‌ها به ویژه آسیب زدن به غیرنظامیان را محکوم می‌کند و خواستار توقف حملات اسرائیل به جنوب لبنان و اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ به شکل کامل است.»

نخست وزیر لبنان در ادامه گفت: عجیب است دشمن اسرائیلی که جنگی بی‌ امانی را علیه فلسطینی‌ها آغاز کرده و دست به کشتار و کوچاندن آنها و تخریب زده، مدعی دلسوزی برای قربانیان عربی است که در یک منطقه عربی اشغال شده توسط این رژیم، جان خود را از دست دادند و اکنون نیز تهدید می‌کند، در حالی که هنوز ابعاد آنچه اتفاق افتاده به طور کامل روشن نشده است.

او افزود: تهدیدهای جدید اسرائیل علیه لبنان و آغاز جنگ فراگیر علیه کشور ما، هرگز مردم لبنان را از پیگیری حقشان در این سرزمین و دفاع از آن با تمامی راهکارهایی که در قوانین بین‌المللی ذکر شده، منصرف نخواهند کرد.

میقاتی تاکید کرد: این موضعگیری به تمام دوستان لبنان در جهان و به اتحادیه اروپا ابلاغ شده و در نامه‌ای جداگانه خطاب به شورای امنیت به ادعاها و اتهام‌های مطرح شده از سوی اسرائیل پاسخ داده خواهد شد.

نخست وزیر دولت موقت لبنان در ادامه از کشورهای عربی و خارجی که همبستگی کامل خود با لبنان در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی اعلام کردند و نیز از تلاش‌های مداوم آنها برای متوقف کردن حملات به لبنان تشکر کرد.

او در ادامه درخواست کرد که به شایعه‌ها و خبرهای دروغینی که با هدف ایجاد ترس و دلهره در دل‌های مردم لبنان منتشر می‌شوند، توجه نشود چرا که هدف اول و آخر دشمن اسرائیلی از جنگ روانی که به راه انداخته، ضربه زدن به روحیه مردم لبنان است.

میقاتی در ادامه تاکید کرد: دولت لبنان با تمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هایش برای مقابله با هرگونه اتفاق غیر منتظره‌ای آماده است و اقدامات لازم به گونه‌ای که موجب ایجاد ترس در میان لبنانی‌ها نشود، در دست انجام است.

نخست وزیر دولت موقت لبنان افزود: کمیته ملی اضطراری که کابینه در روزهای اول حملات اسرائیل به لبنان تشکیل داد، به فعالیت‌ها و نشست‌های هماهنگی خود و نیز به روز رسانی تدابیر و داده‌های مورد نظر ادامه می‌دهد، همچنین در این چهارچوب در هفته جاری نشست‌های وزارتی متعددی در ساختمان دولت برگزار خواهد شد.

میقاتی ظهر امروز در دفتر خود میزبان جنین هنیس پلاسخارت، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان بود و با او درباره شرایط موجود و رایزنی‌های جاری برای تمدید ماموریت نیروهای یونیفل در این کشور گفتگو کرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره