نماد آخرین خبر

هشدار نهاد حقوق بشری نسبت به شیوع بیماری‌ها در غزه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
هشدار نهاد حقوق بشری نسبت به شیوع بیماری‌ها در غزه

ایرنا/ دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه به شدت درباره شیوع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های پوستی در میان ساکنان غزه به علت اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در جلوگیری از ورود کالاهی اساسی و شوینده‌ها به این باریکه، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شهاب، دیده بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد: ممانعت [رژیم] اسرائیل از ورود تجهیزات نظافتی به غزه در راستای تثبیت جنایت کشتار جمعی است. اقدام مقام های اسرائیلی در تحمیل محاصره ظالمانه علیه غزه و ممانعت از ورود کمک ها و کالاهای اساسی که برای زندگی در غزه مورد نیاز است را محکوم می کنیم.

در این بیانیه آمده است: اوضاع حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در سایه شیوع بیماری های واگیردار و شرایط سخت معیشتی نابسامان است.

این مرکز حقوق بشری تاکید کرد: ما در قبال تبعات وخیم تداوم بغرنج سازی اوضاع انسانی در غزه و ممانعت تل آویو از ورود تجهیزات بهداشتی، نظافت شخصی و مواد گندزدایی و دیگر لوازم مربوطه، به شدت نگران هستیم. این اقدام [رژیم] اسرائیل سبب شیوع بیماری های واگیردار، پوستی، هپاتیت و دیگر بیماری ها می شود.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بیان کرد: تداوم اقدامات [رژیم] اسرائیل و محروم کردن ساکنان غزه از تجهیزات و وسایل نظافتی فاجعه بهداشتی رقم خواهد زد. محاصره غزه و بستن همه گذرگاه های منتهی به آن و ممانعت از امدادرسانی موجب بحرانی شده است که زندگی و سلامت ساکنان غزه را به شدت تهدید می کند.

در این بیانیه آمده است: حدود ۶۸۰ هزار زن به علت کمبود وسایل بهداشتی در معرض خطر بیماری های زنان قرار دارند. صدها هزار آواره در مراکز اسکان و چادرهایی به سر می برند که فاقد حداقل امکانات مورد نیاز زندگی و نظافت و بهداشتی است. در کنار آن خطرات انباشت زباله و از بین رفتن راهها و بازارها وجود دارد.

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه بیان کرد: در مراکز اسکان آوارگان و میان آوارگان، صدها هزار مورد ابتلا به بیماری های پوستی به ویژه اگزما روی دستهای زنان ثبت شده است که از مواد شوینده غیراستاندارد برای شستن ظرفها استفاده می کنند. امراض جلدی و پوستی به ویژه میان زنان به شکل قابل ملاحظه ای رو به افزایش است.

این مرکز بار دیگر بر ضرورت توقف کشتار جمعی و رفع محاصره و نجات آنچه درغزه امکان نجاتش وجود دارد، تاکید و اعلام کرد که غزه غیرقابل سکونت شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره