نماد آخرین خبر

مادورو: بازداشتی‌های آشوب‌ها در تگزاس آموزش دیده‌اند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
مادورو: بازداشتی‌های آشوب‌ها در تگزاس آموزش دیده‌اند

باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت در پی ناآرامی‌های انتخاباتی در کشور، افسران مجریان قانون بیش از ۱۲۰۰ نفر را بازداشت کردند.


نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در جریان گفتگو با گارد ملی کشورش در خیابان‌های کاراکاس، پایتخت ونزوئلا بیان کرد: «ما بیش از ۱۲۰۰ جنایتکار را بازداشت کرده‌ایم. آنها مدتی در تگزاس، کلمبیا، پرو، شیلی آموزش دیده‌اند. آنها آموزش دیده‌اند تا حمله کنند و بسوزانند. آنها سعی کردند بیمارستان سیار را بسوزانند، اما شما و مردم محلی آن را نجات دادید. آیا این یک اعتراض است یا یک مبارزه سیاسی؟»
ویدئو او در گفتگو با گارد ملی ونزوئلا در خیابان‌های کاراکاس در صفحه ایکس رئیس‌جمهور مادورو منتشر شده است.
در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در روز دوشنبه و پیروزی «نیکولاس مادورو» برای سومین مرتبه، حامیان مخالفان در مرکز کاراکاس ناآرامی‌هایی را ایجاد کردند.
طبق گزارش اسپوتنیک، نظرسنجی بعد از انتخابات ونزوئلا که ادعای پیروزی اپوزیسیون را دارد، توسط موسسه تحقیقاتی وابسته به سازمان سیا انجام شده است و این موسسه رسما برای تبلیغات سیاسی آمریکا کار می‌کند.
شورای ملی انتخابات ونزوئلا دوشنبه پس از اینکه مادورو ۶۱ ساله با شمارش ۸۰ درصد آرا، ۵۱.۲ درصد آرا را به دست آورد، او را برنده رقابت‌های ریاست جمهوری اعلام کرد. نفر دوم انتخابات و رقیب اصلی مادورو، «ادموندو گونزالس بود» که ۴۴.۲ درصد رای گرفت.
مادورو سومین دوره ریاست جمهوری خود را در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد. با این حال «ماریا کورینا ماچادو» رئیس مخالفان ونزوئلا مدعی شد از نظر مخالفان دولت ونزوئلا، «گونزالس» پیروز انتخابات است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره