نماد آخرین خبر

بازگشت دوباره اعتراضات به بنگلادش و کشته شدن ۲۷ نفر

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بازگشت دوباره اعتراضات به بنگلادش و کشته شدن ۲۷ نفر

باشگاه خبرنگاران/ همزمان با آغاز دوباره اعتراضات در بنگلادش و درخواست برای کناره‌گیری نخست‌وزیر این کشور، ده‌ها نفر در جریان تظاهرات خیابانی کشته و زخمی شدند.
 

در میانه اعتراضات و درگیری‌های امروز (یکشنبه) در بنگلادش دست کم ۲۷ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. گفته می‌شود معترضان خواستار استعفای «شیخ حسینه» نخست وزیر بنگلادش هستند. 

به گزارش رویترز، وزارت کشور بنگلادش از ساعت ۶ عصر در سراسر کشور منع رفت و آمد اعلام کرده است. این اولین باری است که در جریان اعتراضات جاری که از ماه گذشته آغاز شد، چنین گامی برداشته می‌شود. 


منتقدان نخست وزیر بنگلادش دولت او را به استفاده از زور بیش از حد برای سرکوب مردم متهم می‌کنند. شیخ حسینه پس از جلسه هیئت امنیت ملی در واکنش به ادامه اعتراضات گفت: «کسانی که در حال حاضر در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند، دانشجو نیستند، بلکه تروریست‌هایی هستند که برای بی ثبات کردن کشور تلاش می‌کنند. من از هموطنانمان می‌خواهم که این تروریست‌ها را سرکوب کنند.»

پلیس بنگلادش می‌گوید از اسلحه استفاده نکرده، اما همزمان با استفاده از برخی مواد منفجره دستی، خیابان‌ها به میدان جنگ تبدیل شده است.

ماه گذشته، در جریان اعتراضات بنگلادش دست کم ۱۵۰ نفر کشته و هزاران نفر مجروح شدند. به علاوه حدود ۱۰ هزار نفر در جریان این اعتراضات به سهمیه‌های مشاغل دولتی دستگیر شدند. اعتراضات پس از لغو اکثر سهمیه‌ها توسط دیوان عالی متوقف شد، اما دانشجویان هفته گذشته در اعتراضات پراکنده به خیابان‌ها بازگشتند و خواستار عدالت برای خانواده‌های کشته شدگان شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره