نماد آخرین خبر

آمار زندانیان فلسطینی درزندان‌های رژیم صهیونیستی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمار زندانیان فلسطینی درزندان‌های رژیم صهیونیستی

ایسنا/ طبق تازه‌ترین بیانیه «انجمن اسیران فلسطینی» (PBS)، صرف‌نظر از زندانیان فلسطینی محبوس در کمپ‌های نظامی صهیونیستی در غزه، بیش از ۹ هزار ۹۰۰ فلسطینی در زندان‌های اراضی اشغالی به سر می‌برند.

به گزارش ایسنا،  بر اساس این بیانیه تعداد فلسطینی‌هایی که تحت عنوان «بازداشت دولتی» رژیم صهیونیستی در حبس هستند، به ۳۴۳۲ نفر می‌رسد.

طبق گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، فقط در زندان دیمون ۸۶ زن زندانی حضور دارند که در میان آنها یک زن باردار نیز وجود دارد. گمان می رود تعداد بیشتری از زندانیان زن در اردوگاه های غزه نگهداری شوند، اما هیچ اطلاعات تایید شده ای در مورد آنها وجود ندارد.

بر اساس گزارش انحمن اسیران فلسطینی، تعداد کودکان بازداشت شده به بیش از ۲۵۰ نفر می‌رسد.

این انجمن در بخش دیگری از بیانیه خود افزود که تعداد زندانیان غزه که رسماً توسط ارتش اسرائیل به رسمیت شناخته شده اند، ۱۵۸۴ نفر است که بسیاری از آنها در اردوگاه‌های نظامی در نوار غزه نگهداری می شوند.

تازه‌ترین بیانیه انجمن اسیران فلسطینی درحالی منتشر می‌شود که به تازگی کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین شهادت‌های هولناکی را از شکنجه اسرای غزه در زندان نظامی «عوفر» رژیم صهیونیستی منتشر کرد.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین، در بیانیه‌ای مطبوعاتی توضیح داد که وکیل این کمیته در پایان هفته گذشته توانست با تعدادی از اسرای غزه که در زندان عوفر بازداشت هستند، ملاقات کند. آن‌ها با اندوه فراوان آنچه را اسرای غزه به ویژه در ماه‌های نخست جنگ در معرض آن قرار گرفته بودند، بازگو کردند.

محمد جاموس (۴۴ ساله)، فادی ایاد (۳۹ ساله) و فادی هویدی (۳۸ ساله) به وکیل کمیته امور اسرا گفته‌اند: از لحظه بازداشت تا ورود به بازداشتگاه مورد شکنجه و آزار قرار گرفتند.

این اسرا اظهار داشته‌اند: آنچه ما در معرض آن قرار گرفتیم فاشیسم واقعی بود؛ برهنه کردن، ضرب و شتم، شکنجه و آزار، بستن دست و پا و بستن چشم‌ها.

آنها افزوده‌اند: سربازان هیولاهای هار هستند، آنها از گرسنگی، تشنگی، فریاد و بیماری ما لذت می‌برند. تا جایی مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم که اکنون باور نمی‌کنیم هنوز زنده‌ایم. «سفر مرگ» از لحظه بازداشت آغاز می‌شود. با وسایل نقلیه نظامی و کامیون‌ها اسرا را منتقل می‌کنند و در طول این مدت همه زندانیان غزه در معرض تحقیر، توهین و شکنجه‌های ظالمانه قرار می‌گیرند. ما آرزو می‌کردیم که پیش از ورود به بازداشتگاه زمین ما را ببلعد.

این اسرا خاطرنشان کرده‌اند: استخوان‌هایمان و سرمان را شکستند و خون از جای جای بدنمان جاری شد. وقتی به بیمارستان منتقل شدیم، فصل جدیدی از شکنجه‌هایمان شروع شد تا جایی که ذهن ما نمی‌توانست بفهمد چه اتفاقی می‌افتد و در معرض چه چیزی هستیم. از زمان بازداشت بیشتر وقتمان را به صورت نشسته یا روی شکم دراز می‌کشیدیم و هر چقدر هم که شکنجه ما را بیشتر می‌کردند، حق نداشتیم حرف از درد بزنیم. آن‌ها از سگ‌ها برای حمله و ترساندن ما استفاده کردند.  همچنین بدون هیچ دلیلی به اتاق ما گازهای سمی و فلفل می‌ریزند.

اخیرا ۱۹ فلسطینی از غزه که از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد شده بودند افشا کردند که در زندان‌های رژیم صهیونیستی هدف رفتارهای وحشیانه و شکنجه‌های شدید و مختلفی از جمله گرسنگی و ضرب و شتم قرار گرفتند.

این اسرای آزاد شده که روی بدن هایشان آثار شکنجه نمایان بود، در بیمارستان تحت معاینه‌های پزشکی قرار گرفتند.

رژیم صهیونیستی در طول ماه‌های گذشته ده‌ها نفر از اسرای فلسطینی بازداشت شده از غزه را در حالی آزاد کرد که بیشتر آن‌ها شرایط جسمانی وخیمی دارند.


نهادهای حقوقی و رسانه‌های این رژیم نیز افشا کردند که اسرای فلسطینی بازداشت شده در غزه در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های این رژیم در معرض شکنجه و اهمال پزشکی قرار دارند و این مساله جان بسیاری از آن‌ها را در معرض خطر قرار داده است.

همچنین اخیرا مرکز امور اسرای فلسطینی و باشگاه اسیران فلسطینی در بیانیه مشترکی اعلام کردند اسلام السرساوی ۴۲ ساله از محله الشجاعیه در غزه در زندان «سدی تیمان» رژیم صهیونیستی که به «گوانتانامو اسرائیل» معروف است، به شهادت رسید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره