نماد آخرین خبر

اختلاف سناتورهای جمهوریخواه با ترامپ بر سر تعرفه‌ها

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اختلاف سناتورهای جمهوریخواه با ترامپ بر سر تعرفه‌ها

ایرنا/ تارنمای آکسیوس گزارش داد: برخی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه به دلیل طرح‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا برای اعمال طرح‌های گسترده علیه واردات به آمریکا با وی اختلاف دارند.

به گزارش آکسیوس، اظهارات سناتورهای آمریکایی از جمله دو نفر از آنها که برای جایگزینی با میچ مک کانل رهبر اقلیت جمهوریخواه در مجلس سنا رقابت می کنند، نشانه احتمال بروز دور تازه ای از تنش های داخلی در بین حزب جمهوریخواه بر سر مسائل تجاری و اقتصادی در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۵ نوامبر (۱۵ آبان) است.

جان تون و جان کورنین سناتورهای جمهوریخواه از ایالت های داکوتای جنوبی و تگزاس مخالفت خود را با طرح پیشنهادی ترامپ برای اعمال تعرفه ۱۰ درصدی برای واردات به آمریکا ابراز کردند.

سناتور تون که رقیب پیشتاز جایگزینی با مک کانل است گفت: به شیوه های مختلفی می توان از تعرفه ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف اقتصادی استفاده کرد اما تعرفه های هماهنگ و سراسری چیزی نیست که من از آن حمایت کرده باشم.

کورنین نیز که برای دستیابی به پست کلیدی حزب جمهوریخواه رقابت می کند، تعرفه های سراسری را بالقوه «مشکل آفرین» توصیف کرد.

برخی از سناتورهای جمهوریخواه معتقدند که رئیس جمهوری سابق آمریکا ممکن است متقاعد شود که در طرح خود ملایمت بیشتری به خرج دهد و بسیاری از آنها نگران تاثیرات تورمی تعرفه های جهانی ۱۰ درصدی هستند.

کورنین گفت به نظر او ترامپ باور دارد که باید تعرفه ها برای ایجاد توازن دوباره در روابط تجاری غیرعادلانه با کشورهایی مانند چین اعمال شوند.

اکسیوس نوشت: ترامپ که در دور نخست ریاست جمهوری اش تعرفه هایی را علیه چین، اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها اعمال کرد، امیدوار است با اعمال تعرفه ۶۰ درصد یا حتی بالاتر علیه کالاهای چینی، جنگ تجاری تازه ای را به راه اندازد.

راجر ویکر سناتور جمهوریخواه و رئیس سابق کمیته بازرگانی سنای آمریکا به آکسیوس گفت که فعلا متقاعد نشده که این رویکرد ترامپ مناسب است و با اشاره به هشدارهای قبلی درباره اثرات تورمی سیاست های ترامپ، ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهوری سابق به توصیه های مشاورانش گوش کند.

جمهوریخواهان، کارزارهای انتخاباتی سال جاری را بر اساس انتقاد به سیاست های تورمی جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا بنا گذاشته اند. با حضور ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان که به دنبال سیاست های تجاری است که به باور اقتصاد دانان باعث افزایش دوباره قیمت های مصرف کننده می شود، قانونگذاران جمهوریخواه اکنون در وضعیت دشواری برای دیدار با رای دهندگان شان در تعطیلات ماه اوت قرار دارند.

سخنگوی مطبوعاتی کارزار انتخاباتی ترامپ، در بیانیه ای که برای تارنمای آکسیوس ارسال شده است، مدعیست که ترامپ با اعمال مقررات و مالیات ها و اهرم های فشار که باعث مذاکرات آمریکا درباره توافقات تجاری بهتری در سطح جهان شد، قوی ترین اقتصاد را در تاریخ آمریکا رقم زد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره