نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بایدن: در صورت شکست ترامپ، انتقال صلح‌آمیز قدرت بعید است

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بایدن: در صورت شکست ترامپ، انتقال صلح‌آمیز قدرت بعید است

باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌جمهور آمریکا به سی‌بی‌اس گفت مطمئن نیست در صورت شکست خوردن دونالد ترامپ در انتخابات، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ژانویه ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد.


جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به سی‌بی‌اس گفت مطمئن نیست در صورت شکست خوردن دونالد ترامپ در انتخابات، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ژانویه ۲۰۲۵ اتفاق بیفتد.

در جریان این گفتگو که بخش‌هایی از آن چهارشنبه منتشر شد، از بایدن پرسیده شد که آیا فکر می‌کند در صورت شکست خوردن «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال، انتقال مسالمت‌آمیز قدرت اتفاق خواهد افتاد یا خیر.

بایدن در پاسخ گفت: «اگر ترامپ شکست بخورد، من اصلا نسبت به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مطمئن نیستم.»

جو بایدن می‌گوید: «او (ترامپ) منظورش همان چیزی است که می‌گوید. ما او را جدی نمی‌گیریم. منظور او این است که "اگر ببازیم، حمام خون در کار خواهد بود"... شما نمی‌توانید کشور خود را فقط زمانی دوست داشته باشید که برنده شوید.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات در جریان حضور در مبارزات انتخاباتی ماه مارس در اوهایو نسبت به «حمام خون» در صورت شکست خودش در انتخابات هشدار داد. در آن زمان ترامپ در مورد لزوم محافظت از صنعت خودروی ایالات متحده در برابر رقابت خارجی صحبت می‌کرد و ترامپ بعدا مدعی شد که وقتی از این اصطلاح استفاده می‌کرد، به صنعت خودرو اشاره داشت.

ترامپ به دروغ ادعا کرده است که در انتخابات ۲۰۲۰ علیه بایدن پیروز شده بود و بعدا در واشنگتن دی‌سی و جورجیا به اتهام تلاش غیرقانونی برای لغو نتایج انتخابات متهم شد.

بایدن ماه گذشته پس از اینکه دموکرات‌های هم‌پیمانش از او خواستند از رقابت‌ها کناره‌گیری کند، خصوصا پس از عملکرد ضعیفش در مناظره علیه ترامپ که سؤالاتی را در مورد سن و سلامت این رئیس‌جمهور دموکرات ایجاد کرد، از رقابت کناره‌گیری و از معاون خودش حمایت کرد.

«کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا از آن زمان نامزدی دموکرات‌ها را به دست آورده و در رقابت با ترامپ است. هریس همچنین تیم والز را برای معاونت خود برگزیده است. هریس توانسته اختلاف رای ترامپ و بایدن را کاهش دهد؛ او اکنون در برخی از نظرسنجی‌ها شانه به شانه ترامپ حرکت می‌کند و در برخی دیگر، با اختلاف جزئی عقب‌تر است. هریس جوان‌تر، چالشی برای ترامپ است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره