نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای وخیم انسانی در صورت تشدید تنش در غرب آسیا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار یونیسف نسبت به پیامدهای وخیم انسانی در صورت تشدید تنش در غرب آسیا

ایسنا/ صندوق کودکان سازمان ملل‌ متحد (یونیسف) اعلام کرد که کودکان در بسیاری از کشورهای غرب آسیا امروز بیش از هر زمان دیگری با حقایق دشواری روبه‌رو هستند. 

صندوق کودکان سازمان ملل‌ متحد (یونیسف) تاکید کرد هرگونه تشدید خشونت در منطقه منجر به عواقب وخیم انسانی خواهد شد که جان کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

یونیسف از تمامی طرف‌ها خواست که هرچه سریع‌تر حداکثر میزان خویشتنداری را درپیش بگیرند و از جان غیرنظامیان محافظت کنند.

از سوی دیگر، سازمان رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون ۶۹۰ کودک فلسطینی را بازداشت کرده است.

این نهاد فلسطینی همچنین اعلام کرد رژیم اشغالگر به صورت سازمان یافته و دسته جمعی اقدام به بازداشت کودکان فلسطینی کرده و از این سیاست به‌عنوان یک مجازات علیه آنها استفاده می‌کند.

سازمان رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی در ادامه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی ۲۵۰ کودک فلسطینی را در زندان‌های خود نگه داشته است.

پیشتر فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین تصریح کرد که رفتار غیرانسانی رژیم صهیونیستی با کودکان فلسطینی به‌مثابه جنایت جنگی است. هیچ کلمه‌ای برای توصیف جنایاتی که نظامیان صهیونیست علیه اسرای فلسطینی در زندان‌های این رژیم انجام می‌دهند، وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: آنچه در بازداشتگاه «سدیه تیمان» برای زندانیان فلسطینی رخ داد، عامدانه و درراستای همدستی با مقامات زندان بوده و این رخدادها ناراحت‌کننده است و من از سکوت رسانه‌های غربی شوکه شدم. زندانیان فلسطینی ده‌ها سال است که در معرض رفتار غیرانسانی قرار دارند و اینگونه رفتارها پس از هفتم اکتبر روند افزایشی داشته است. مقامات اسرائیلی مرتکب جنایات می‌شوند زیرا می‌دانند که بازخواست نخواهند شد.

پیشتر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد سربازان رژیم اشغالگر به یک اسیر فلسطینی در زندان «سدیه تیمان» در صحرای نقب که به «گوانتاناموی اسرائیل» معروف است، تجاوز می‌کنند.

این صحنه‌ها موج عظیمی از محکومیت را در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar