نماد آخرین خبر

تلفات نیرو و تجهیزات اوکراینی‌ها در تازه‌ترین به‌روزرسانی از جنگ

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تلفات نیرو و تجهیزات اوکراینی‌ها در تازه‌ترین به‌روزرسانی از جنگ

ایسنا/ وزارت دفاع روسیه برای اولین بار از انهدام یک نفربر زرهی اسپارت انگلیس در منطقه عملیات ویژه خبر داد. 

وزارت دفاع روسیه امروز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، گروه شمالی نیروهای مسلح روسیه تیپ‌های نیروهای مسلح اوکراین را در مناطق کورسک، سومی و خارکیف شکست داده و تعداد تلفات دشمن بالغ بر ۴۱۵ سرباز بوده است.

همچنین نیروهای مسلح روسیه کارگاه‌های مونتاژ پهپادهای دشمن را هدف قرار دادند.

براساس این بیانیه، یگان‌های گروه‌بندی غرب روسیه موقعیت تاکتیکی خود را ارتقا دادند و دشمن بیش از ۴۶۰ پرسنل نظامی را از دست داده است.

علاوه بر این، پدافند هوایی روسیه یک فروند هواپیمای میگ ۲۹ نیروی هوایی اوکراین و ۱۲ گلوله هیمارس را هدف گرفته و سرنگون کرد. همچنین پدافند هوایی روسیه در طول روز ۲۱ پهپاد اوکراینی را در خارج از منطقه عملیات نظامی خود سرنگون کرد.

براساس اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، تلفات دشمن در منطقه تحت مسئولیت گروه مرکزی نیروهای مسلح روسیه بالغ بر ۳۶۰ سرباز در طول روز بود. همچنین در نتیجه اقدامات گروه شرق نیروهای مسلح روسیه، دشمن ۱۰۵ سرباز و دو خودروی رزمی پیاده نظام را از دست داد.

به گزارش اسپوتنیک، همچنین یگان‌های گروه جنوب نیروهای مسلح روسیه پرسنل و تجهیزات شش تیپ دشمن را مورد اصابت قرار دادند که دشمن تا ۶۶۰ نفر از نیروهای نظامی را از دست داد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته هیچ پیشروی در مناطق مرزی منطقه کورسک نداشته‌اند و نیروهای روسی هرگونه تلاش نیروهای دشمن برای پیشروی بیشتر در قلمرو کورسک را خنثی کرده‌اند.

براساس این اطلاعیه، یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین از زمان شروع حمله خود به منطقه کورسک روسیه تاکنون ۶۶۰ سرباز و ۸۲ خودروی نظامی را از دست داده‌اند و عملیات برای شکست نیروهای دشمن ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه حمله هوایی به عوامل در حال پیشروی نیروهای مسلح اوکراین در قلمرو منطقه سومی انجام می‌دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره