نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

واکنش دفتر نتانیاهو به بیانیه سه‌جانبه درباره آتش‌بس غزه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش دفتر نتانیاهو به بیانیه سه‌جانبه درباره آتش‌بس غزه

ایسنا/ دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به بیانیه بامداد امروز (جمعه) قطر، مصر و آمریکا درباره غزه اعلام کرد، این رژیم مذاکره کنندگانی را برای شرکت در نشست ۱۵ اوت به محل مذاکرات اعزام خواهد کرد.

دفتر «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در واکنش به بیانیه مذکور گفت، هدف از اعزام تیم مذاکره‌کنندگان نهایی کردن جزئیات و اجرای «توافق چهارچوبی» است.

کشورهای آمریکا، قطر و مصر بامداد جمعه و در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده‌اند توافق برای توقف درگیری‌ها در غزه و آزادی اسرا تکمیل شده و باید بدون تاخیری نهایی شود. این کشورها گفته‌اند تنها جزئیات توافق باقی مانده است و باید روی آن کار شود.

طبق این بیانیه، «پس از ماه‌ها فعالیت، میانجیگران آماده هستند تا پیشنهاد نهایی را به حماس و اسرائیل ارائه کنند.»

این کشورها از حماس و رژیم صهیونیستی خواستند تا مذاکرات را در دوحه و یا قاهره از سر بگیرند تا در یک هفته جزئیات پایانی را نهایی کرده و اجرای آن را آغار کنند.

همزمان، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت، بیانیه مشترک آمریکا، مصر و قطر درباره مذاکرات تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه «استثنایی» بود.

این روزنامه افزود: «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به نتانیاهو اعلام کرده است که دیگر بهانه‌ای برای تعویق در معامله غزه وجود ندارد.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش کردند که یک مقام کاخ سفید  به نتانیاهو توضیح داده که باید اسرا را از غزه خارج کند و زمان آن رسیده که این موضوع تعیین تکلیف شود.

مقام آمریکایی همچنین تصریح کرد که اسرائیلی‌ها از بیانیه مشترک درباره غزه استقبال کردند و قطر و مصر در تلاشند تا حماس نیز آن را بپذیرد. 

وبگاه تایمز اسرائیل نوشته بر اساس جزئیاتی که تاکنون رسانه‌ای شده، طرف‌ها به سمت توافقی سه مرحله‌ای در حال حرکت هستند که با آزادی شماری از اسرای اسرائیلی از غزه و عقب‌نشینی نظامیان اشغالگر از بخش‌هایی از غزه آغاز می‌شود.

در همین راستا، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد: خانواده‌های اسرای اسرائیلی نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه گفته‌اند: ما از نتانیاهو می‌خواهیم که جزئیات پایانی اجرای معامله تبادل اسرا را تکمیل کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره