نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

مقاومت اسلامی عراق از ورود 2 هزار نظامی آمریکایی خبر داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مقاومت اسلامی عراق از ورود 2 هزار نظامی آمریکایی خبر داد

ایسنا/ مقاومت اسلامی عراق از رصد ورود حدود ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی به پایگاه‌های این کشور در عراق و سوریه به منظور آمادگی برای مقابله با حملات مقاومت پرده برداشت.

گروه موسوم به «سپاه وعده صادق» (فیلق الوعد الصادق) وابسته به «مقاومت اسلامی عراق» از ورود ۲۰۰۰ سرباز به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه به منظور آمادگی برای مقابله با حملات علیه منافع و مواضع واشنگتن خبر داد.

در همین راستا، «محمد التمیمی» دبیرکل گروه سپاه وعده صادق به روزنامه الاخبار گفت: آمریکایی‌ها چاره‌ای جز مقاومت برای ما باقی نگذاشتند و به دولت فرصت داده شد تا درباره خروج نیروهای آمریکایی مذاکره کند، اما با آنها به یک جاده بن بست رسیدیم.

وی افزود: گزینه مقاومت اکنون دفاع از عراق و بیرون راندن حضور خارجی از سرزمین‌های آن به هر قیمتی است و دولت عراق ثابت کرده است که قادر به پایان دادن به حضور آمریکا و بازگرداندن حاکمیت کامل کشور نیست.

التمیمی خاطرنشان کرد: مقاومت همواره مدافع و فداکار در راه برقراری ثبات درعراق است و به این باور کامل رسیده است که حضور اشغالگران آمریکایی عاملی اساسی برای عدم ثبات در کشور است.

وی اضافه کرد: تلاش اطلاعاتی سپاه وعده صادق درصدد نظارت بر ورود نیروهای اشغالگر اضافی به پایگاه‌های آمریکایی حاضر در عراق در پایگاه عین الاسد، پایگاه الحریر و پایگاه K-۱ است.

التمیمی همچنین اعلام کرد نیروهای آمریکایی که وارد منطقه شده‌اند حدود ۲۰۰۰ نظامی هستند و هدف از اعزام نیروهای اضافی، آمادگی برای حملات علیه مقاومت اسلامی، تقویت کنترل بر عراق، آمادگی در برابر حوادث و تنش در حال تشدید در منطقه و پیشبرد سناریوی جنگ همه جانبه است.

در همین راستا، یک منبع مطلع عراقی در رابطه با دستگیری‌هایی که توسط نیروهای امنیتی عراق پس از حمله به پایگاه «عین الاسد» در غرب بغداد در هفته گذشته انجام شد، اعلام کرد که مقامات امنیتی دست‌کم ۱۰ نفر را در ارتباط با این حمله دستگیر کرده‌اند و همه آنها وابسته به یکی از تیپ‌های گردان‌های حزب‌الله عراق هستند.

این منبع به الاخبار گفت: اجرای دستگیری‌ها، پیگرد قانونی افراد دخیل و تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی علیه کسانی که عملیات نظامی علیه پایگاه‌های آمریکایی انجام دادند، به منظور انتقال تصویری به آمریکا مبنی بر توجه دولت به محافظت از هیئت‌های خارجی و پایگاه‌های واشنگتن و همچنین تلاش برای حفظ آرامش است.

در همین راستا، «جودت کاظم» کارشناس امنیتی عراقی معتقد است: «شمارش معکوس برای از سرگیری حملات مقاومت عراق از زمان هدف قرار گرفتن رهبران خط اول محور مقاومت آغاز شده و مقاومت در حال بررسی راه مناسب برای پاسخگویی چه علیه اسرائیل و چه علیه آمریکا است.»

کاظم گفت: «تقابل اجتناب ناپذیر است و با توجه به وحدت گفتمان فزاینده پس از ترور اسماعیل هنیه، تشدید تنش در حال شکل گیری است، اما ایران در حال حاضر در حال مطالعه تاکتیک واکنش است و در عین حال قوی‌ترین اقدامات را برای جنگ روانی علیه اسرائیل انجام می‌دهد.»

وی اضافه کرد: مقاومت عراق از ابتدا به مذاکره با دشمن خود یعنی آمریکا اعتقادی نداشت، اما از سر ادب و نزدیکی به «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر فرصت ادامه گفت‌وگو را داد و در برهه فعلی نیز تصمیمات جدی را برای پاسخ و اجرای عملیات‌های نظامی علیه تاسیسات آمریکا اتخاذ کرده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar