نماد آخرین خبر

۶۸ درصد آلمانی‌ها مخالف حمایت نظامی از تل‌آویو هستند

منبع
مهر
بروزرسانی
۶۸ درصد آلمانی‌ها مخالف حمایت نظامی از تل‌آویو هستند

مهر/ نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که در صورت گسترش جنگ غزه به لبنان یا ایران، حدود ۶۸ درصد آلمانی‌‍‌ها با حمایت نظامی این کشور از رژیم صهیونیستی مخالف هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، براساس نظرسنجی شبکه آ.آر.دی، حدود ۶۸ درصد آلمانی‌ها با حمایت نظامی این کشور از اسرائیل در صورت گسترش جنگ در خاورمیانه به لبنان یا ایران، مخالفند.

انتقاد آلمانی‌ها از اقدامات نظامی کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خاورمیانه در مقایسه با نظرسنجی ماه مارس به شدت افزایش پیدا کرده است. حدود ۵۷ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، می‌گویند که واکنش نظامی تل‌آویو به عملیات هفتم اکتبر ۲۰۲۳(۱۵ مهر ۱۴۰۲) حماس، زیاد از حد بوده و حالا بی‌رویه شده است.

تعداد پاسخ‌دهندگانی که اقدام نظامی و حملات علیه نوار غزه را مناسب(!) می‌دانند با کاهش هفت درصدی به ۲۱ درصد رسید و ۴ درصد مدعی هستند که زیاده‌روی صورت نگرفته است!


۶ نفر از هر ۱۰ آلمانی گفته‌اند که اسرائیل کاملا یا تا حدی مسئول شرایط کنونی در غزه است. آلمان ده‌هاست که به‌دلیل پیشینه‌ای که در دوران حکومت نازی‌ها دارد، همواره حامی سرسخت رژیم صهیونیستی بوده است. برلین با کمک نظامی چشمگیر ۳۲۶.۵ میلیون یورویی(۳۵۳.۷۰ میلیون دلار) تنها در یک سال اخیر، یکی از عمده تامین‌کنندگان سلاح برای تل‌آویو بوده است.

نظر برخی آلمانی‌ها مبنی بر عدم زیاده‌روی رژیم صهیونیستی در غزه در حالی مطرح شده است که صهیونیست‌ها از اکتبر پارسال تاکنون در تجاوزهای بی‎‌وقفه علیه نوار غزه، حدود ۴۰ هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند.

اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده و این دادگاه به آنها دستور داده است تا عملیات نظامی در شهر جنوبی رفح را متوقف کند؛ شهری که تا قبل از تجاوز صهیونیست‌ها در ششم ماه مه، بیش از یک میلیون آواره فلسطینی را در خود جا داده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره