نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ده‌ها نفر هنگام فرار از میانمار کشته شدند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ده‌ها نفر هنگام فرار از میانمار کشته شدند

ایرنا/ یک پهپاد متعلق به نظامیان میانمار، ده‌ها نفر از اقلیت روهینگیایی این کشور را که قصد فرار به سمت بنگلادش را داشتند در مرز مشترک ۲ کشور هدف قرار داد و در جریان این حمله ده‌ها نفر از جمله یک زن باردار و دختر ۲ ساله‌ وی نیز کشته شدند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از تارنمای خبری شبکه تلویزیونی دهلی‌نو، به گفته چندین شاهد، یک هواپیمای بدون سرنشین به افرادی از قوم روهینگیای میانمار که در حال فرار از این کشور بودند، حمله کرده و ده‌ها نفر از جمله چندین زن و کودک را به قتل رساند. این حمله مرگبارترین حمله به غیرنظامیان در جریان درگیری‌های بین نیروهای نظامی و شورشیان میانمار محسوب می‌شود.

سه شاهد عینی در گفت‌وگو با رویترز اعلام کردند که گروه نظامی «آراکان» مسوول این حمله بوده است؛ ادعایی که توسط این گروه رد شد.

یک قایق که حامل فراریان روهینگیایی، اعضای اقلیت مسلمان میانمار بود، دوشنبه هفته گذشته (۱۵ مرداد) در حال عبور از رودخانه «ناف» که مرز میان شمال غرب میانمار و جنوب شرق بنگلادش را تشکیل می‌دهد، غرق شد.

سازمان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این سازمان تاکنون ۳۹ نفر از فراریان را به دلیل جراحات ناشی از خشونت و زخم‌های گلوله، درمان کرده است. در این بیانیه آمده است که بیماران شاهد بمباران افرادی بوده‌اند که در تلاش برای یافتن قایق به منظور عبور از رودخانه بودند.

اقلیت مسلمان روهینگیا برای مدت طولانی در میانمار با اکثریت بودایی، مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند. بیش از ۷۳۰ هزار نفر از این مسلمانان پس از سرکوب نظامی در سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۳۹۶ شمسی) که به گفته سازمان ملل با هدف نسل‌کشی انجام شده بود، از میانمار گریختند.

میانمار از زمانی که ارتش در سال ۲۰۲۱ میلادی (۱۴۰۰ شمسی) قدرت را به دست گرفت، در آشوب به سر می‌برد و اعتراضات، به مبارزه مسلحانه گسترده در این کشور تبدیل شده است.

روهینگیایی ها هفته‌هاست که در حال تخلیه از ایالت راخین هستند. زیرا ارتش آراکان، یکی از گروه‌های مسلح نظامی، به پیشروی خود به سمت شمال این ایالت که محل زندگی مسلمانان این منطقه است، ادامه داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره