نماد آخرین خبر

رویترز: روسیه بیش از ۷۶ هزار نفر را از «کورسک» تخلیه کرد

منبع
مهر
بروزرسانی
 رویترز: روسیه بیش از ۷۶ هزار نفر را از «کورسک» تخلیه کرد

مهر/ خبرگزاری رویترز گزارش کرد که وزارت فوریت های اضطراری روسیه در پی تهاجم اخیر اوکراین، بیش از ۷۶ هزار نفر را از «کورسک» تخلیه کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری تاس اعلام کرد که وزارت فوریت های اضطراری روسیه بیش از ۷۶۰۰۰ نفر را در منطقه کورسک در بحبوحه تهاجم اوکراین علیه این کشور تخلیه کرده است.

وزارت فوریت های اضطراری روسیه در این خصوص اعلام کرد که در پی تهاجم کی یف به این منطقه بیش از ۷۶ هزار نفر از مناطق هم مرز با اوکراین در منطقه کورسک روسیه تخلیه شده اند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود که یگان موشکی ارتش این کشور محل تجمع نیروهای ارتش اوکراین در منطقه «کورسک» را هدف قرار دادند و در این حمله ۱۵ فرمانده میدانی اوکراینی کشته شدند.


«آپتی آلودینوف» فرمانده نیروهای چچنی «آخمت» و معاون اداره کل نظامی‌-سیاسی نیروهای مسلح روسیه نیز امروز شنبه تأیید کرده بود که نیروهای روسی با پشتیبانی نیروهای اخمت شهر «مارتینوفکا» در منطقه کورسک آزاد کردند.

وی همچنین گفت: من همین الان این واقعیت را تأیید می‌کنم که طی چند روز گذشت حجم زیادی از خودروهای زرهی ارتش اوکراین منهدم و بخش زیادی از نیروهای نظامی اوکراین حذف شدند.

این فرمانده روس در ادامه تأکید کرد که هم‌اکنون شرایط در استان کورسک تحت کنترل نیروهای روس است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره