نماد آخرین خبر

اذعان هاآرتص به «فشارهای دیپلماتیک» برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت نتانیاهو

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اذعان هاآرتص به «فشارهای دیپلماتیک» برای جلوگیری از صدور حکم بازداشت نتانیاهو

ایرنا/ روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» به نقل از مقامات رژیم اشغالگر نوشت که فشارهای دیپلماتیک بر «دیوان بین‌المللی کیفری» با هدف جلوگیری از صدور حکم بازداشت نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم اعمال می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، «کریم خان» دادستان دیوان بین‌المللی کیفری در ماه می (اردیبهشت)، خواستار صدور حکم بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم شده بود.

این گزارش افزود: با وجود اینکه هنوز، احکام بازداشت مذکور صادر نشده است اما –از جنبه نظری- در صورت صدور، باید همه کشورهای امضا کننده اساسنامه این دیوان در پایبندی به آن، افراد تحت تعقیب را در هنگام ورود به خاک کشورشان بازداشت کنند.

آمریکا، عضو دیوان بین المللی کیفری نیست اما اکثر کشورهای اروپایی، عضو این دیوان هستند و در صورت صدور حکم بازداشت نتانیاهو، وی در معرض بازداشت قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت قریب به ۴۰ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۲ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می کند.

تل آویو همچنان به جنگ علیه ساکنان مظلوم غزه ادامه می دهد و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری آن و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در این منطقه را نادیده می گیرد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره