نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

درخواست گروه‌های فلسطینی برای اتخاذ مواضع یکپارچه در قبال مذاکرات آتش بس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
درخواست گروه‌های فلسطینی برای اتخاذ مواضع یکپارچه در قبال مذاکرات آتش بس

ایرنا/ چهار گروه فلسطینی چهارشنبه شب بر اهمیت یکپارچه سازی موضع در قبال مذاکرات آتش بس و آغاز اجرای توافقات مربوط به توقف تجاوزات، عقب نشینی رژیم صهیونیستی، لغو محاصره، بازگشایی گذرگاه ها و بازسازی خرابی‌های جنگ و نیز تحقق توافق مبادله اسرا تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تلگرامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس)، جنبش حماس، کمیته های مقاومت در فلسطین، جنبش مجاهدین فلسطین و جنبش آزادگان فلسطین روز چهارشنبه با امضای بیانیه ای مشترک بر لزوم پایبندی به توافقات مذکور و یکپارچه سازی تلاش های طرف های فلسطینی به منظور تحقق اهداف مورد نظر این توافقات تاکید کردند.

این گروه ها در بیانیه ای مشترک تاکید کردند که «فردای جنگ مساله ای کاملا فلسطینی است و باید تنها میان طرف های فلسطینی مورد بررسی قرار گیرد» و تلاش های رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا یا همپیمانان آنها برای تحمیل اراده های جایگزین به صَخره ایستادگی ملت فلسطین و رشادت های مقاومت برخورد می‌کند.

گروه های ملی فلسطین باتاکید بر لزوم اصلاح ساختار نظام سیاسی فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین به منظور حضور تمامی طرف های ملی در چارچوب این سازمان و کمک به تحقق آرمان های ملت فلسطین در زمینه تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، خواستار تحرک مردمی فوری در تمامی عرصه ها و میدان ها و پایتخت ها به منظور توقف نسل کشی در غزه و فلسطین و حمایت از قدس و مسجد الاقصی در برابر اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان صهیونیست شد.

چهار گروه فلسطینی یاد شده با حمایت از از عملیات های قهرمانانه مقاومتی در کرانه باختری و قدس و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ فلسطین از مقاومت فلسطین در این مناطق خواستند که عملیات های مقاومتی فراگیر خود را شدت ببخشند و از مبارزان مقاومت در برابر تلاش ها برای دستگیری حمایت کنند.

این گروه های فلسطینی همچنین ضمن ستایش از مقاومت ملت فلسطین در غزه و دیگر سرزمین های فلسطینی و عرض تسلیت شهادت شهروندان فلسطینی، از مجروحان قهرمان و اسرای سرافراز فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی قدردانی کردند.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر هفته گذشته با صدور بیانیه ای مشترک خواستار از سر گیری مذاکرات آتش بس که از فردا (پنجشنبه) در دوحه آغاز می شود، شده بودند.

در همین حال جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که این جنبش در مذاکرات آتش بس و مبادله اسیران که انتظار می رود فردا (پنجشنبه) در دوحه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

پیشتر «سهیل هندی» از رهبران حماس در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت که این جنبش بخشی از مذاکرات آینده که قرار است طی روزهای آینده در دوحه یا قاهره برگزار شود، نخواهد بود.

وی گفته بود : حماس خواستار پایبندی صریح رژیم صهیونیستی به توافقات صورت گرفته در تاریخ ۲ ژوئیه گذشته بر اساس طرح پیشنهادی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شده است و در صورتی که چنین تعهدی داده شود، این جنبش آماده مشارکت در ساز و کارهای اجرای توافق است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره