نماد آخرین خبر

خبرگزاری فرانسه: حماس شروط جدید اسرائیل در توافق آتش‌بس را نمی‌پذیرد

منبع
انتخاب
بروزرسانی
خبرگزاری فرانسه: حماس شروط جدید اسرائیل در توافق آتش‌بس را نمی‌پذیرد

انتخاب/ خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات مطلع نوشت: حماس "شرایط جدید" اسرائیل را در پیشنهادی که در جریان مذاکرات دوحه به منظور تأمین آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها در جنگ غزه مطرح شده است، نمی‌پذیرد.
 
 این مقامات افزودند: "شرایط جدید" اسرائیل شامل حفظ نیروها در داخل غزه در امتداد مرز آن با مصر است در حالی که حماس خواستار "آتش‌بس کامل، خروج کامل نیروهای اسرائیل از نوار غزه، بازگشت عادی آوارگان و معامله تبادل اسرا بدون محدودیت" است.
 
مقامات مطلع گفتند: اسرائیل همچنین خواستار حق وتو درمورد زندانیان مورد مبادله و امکان اخراج برخی زندانیان از فلسطین به جای بازگشت آنها به غزه است.
 

با پایان دور اول مذاکرات دوحه درباره آتش‌بس در غزه، با وجود اینکه سه کشور آمریکا، مصر و قطر، فضای مذاکرات را مثبت ارزیابی کرده‌اند، اما مقامات حماس نظر دیگری دارند.
 
در این خصوص یک مقام حماس به شبکه الجزیره گفت: آن‌چه که از نتایج نشست دوحه به ما اطلاع داده شده است؛ تعهدات نشست دوم جولای را شامل نمی‌شود.
 
یکی از رهبران حماس نیز به شبکه المیادین گفت: مذاکرات دوحه هیچ پیشرفتی نداشت و اسرائیل همچنان به مواضع خود اصرار دارد.
 
همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب نیز به نقل از یک رهبر حماس نوشت: «هیچ پیشرفت جدیدی در مذاکرات در دوحه، پایتخت قطر که در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد، مشاهده نشد».او افزود: «آنچه در دوحه اتفاق افتاد اتلاف وقت و تلاشی برای رهایی از تنش موجود در منطقه بود؛ ایالات متحده آمریکا و اسرائیل خواهان یک راه حل واقعی نیستند که منجر به دستیابی به توافق آتش بس شود».

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره