نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

بایدن: هنوز به توافق نهایی آتش بس در غزه نرسیدیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
بایدن: هنوز به توافق نهایی آتش بس در غزه نرسیدیم

تسنیم/ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی پس از مذاکرات آتش بس غزه در دوحه بیان کرد که نسبت به توافق آتش بس خوشبین هستم اما هنوز به توافق نهایی نرسیده‌ایم و مسائل دیگری باقی مانده است.

جو بایدن شب گذشته در گفتگو با خبرنگاران پس از مذاکرات آتش بس غزه گفت: نسبت به دستیابی به توافق آتش بس در غزه خوشبینم و فکر می‌کنم ما این فرصت را داریم.

وی همچنین بیان کرد که هنوز به توافق نهایی آتش بس در غزه نرسیده و مسائل دیگری باقی مانده است. 

بایدن اظهار داشت: باید دید چه زمانی آتش‌بس بر اساس این توافق آغاز می‌شود. من بلینکن (وزیر امور خارجه) را به اسرائیل می‌فرستم تا بر حمایت ثابت خود از امنیت اسرائیل و ادامه تلاش‌های گسترده برای امضای توافق‌نامه تاکید کنم.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: امیر قطر و رئیس جمهور مصر حمایت قاطع خود را از پیشنهاد آمریکا به عنوان دو میانجی شرکت کننده در مذاکرات اعلام کردند.

روز گذشته در بیانیه مشترک قطر، مصر و آمریکا ادعا شد که گفت‌و‌گوها جدی و سازنده بوده و در فضایی مثبت برگزار شد.

این بیانیه ادعا می‌کند آمریکا با حمایت قطر و مصر طرحی تقدیم هر دو طرف کرد که شکاف‌های میان آنها را کاهش می‌دهد.

طبق بیانیه، طرح پیشنهادی آمریکا در راستای اصول مطروحه توسط جو بایدن در 31 مه 2024 و قطعنامه شماره 2735 شورای امنیت است.

نمایندگان جنبش حماس در این مذاکرات حضور نداشتند.

جنبش حماس یکشنبه شب نیز در بیانیه‌ای تاکید کرده بود که به جای آغاز مذاکرات جدیدی برای آتش‌بس در نوار غزه، مفاد مورد توافق مذاکرات قبلی اجرایی شود.

تاکنون مذاکرات میان حماس و رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر و قطر و مشارکت آمریکا برای برقراری آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان دو طرف به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بارها از قول مقام‌های امنیتی این رژیم، بنیامین نتانیاهو را به دلیل تعلل در مذاکرات و افزودن پیش شرط‌های جدید در مذاکرات علت ناکامی در اجرای این توافق می‌دانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره