نماد آخرین خبر

آنروا: اسرائیل محدوده مناطق انسانی در غزه را به ۱۱ درصد کاهش داد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
 آنروا: اسرائیل محدوده مناطق انسانی در غزه را به ۱۱ درصد کاهش داد

ایسنا/ آژانس آنروا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی گستره مناطق انسانی در غزه را کاهش داده و آن را به ۱۱ درصد از کل این منطقه رسانده است.

به گزارش ایسنا، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) امروز شنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» گزارش داد که رژیم صهیونیستی محدوده مناطق انسانی در غزه را به ۱۱ درصد از کل نوار غزه رساند و در حال حاضر آوارگان فلسطینی مکان امنی را در نوار غزه نمی‌یابند و این شرایط موجب آشفتگی و هراس در میان آوارگان شده است.

همچنین این آژانس اعلام کرد که هزاران خانواده فلسطینی در غزه با صدور دستورالعمل‌های جدید تخلیه از سوی رژیم صهیونیستی، در غزه آواره شده‌اند و جای امنی وجود ندارد که به آنجا بروند.

آنروا در ادامه نیز بار دیگر برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را خواستار شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز با پخش بروشورهایی از جنگنده‌های خود، از ساکنان شرق دیرالبلح و شهرک القراره در منطقه المواصی و نیز شهر حمد و محله‌های الجلاء و النصر در شمال خان‌یونس خواست فورا این مناطق را ترک کنند و آنها را به آغاز عملیات نظامی در این مناطق تهدید کرد.

این ارتش تنها در ماه اوت جاری ۱۰ دستورالعمل تخلیه صادر کرده که شامل حال ده‌ها هزار تن از ساکنان خان‌یونس و نیز مناطق شمال غزه شده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی به صدور این دستورالعمل‌ها و الزام فلسطینی‌ها به کوچ از منطقه‌ای به منطقه دیگر که آنها را مناطق «امن» می‌خواند، ادامه داده و عامدانه آوارگان و اقامتگاه‌های موقت آنها را هدف قرار می‌دهد و مرتکب کشتارهای هولناکی با صدها شهید و زخمی انجام می‌شود.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ با حمایت آمریکا حملات ویرانگر خود علیه نوار غزه را آغاز کرد که تاکنون بیش از ۱۳۲ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی برجای گذاشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره