نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

ناکارآمدی سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی در برابر حمله پهپادی

منبع
مهر
بروزرسانی
ناکارآمدی سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی در برابر حمله پهپادی

مهر/ رسانه های رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی سامانه پدافند هوایی این رژیم در برابر موج حمله گسترده پهپادی اذعان کردند.

به نقل از خبرگزاری شهاب، رسانه های رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی سامانه پدافند هوایی این رژیم اذعان کردند.

این منابع اذعان کردند: این نگرانی وجود دارد که سامانه پدافند هوایی به اندازه کافی علیه تهدیدات پهپادی کارآمد نیست.

رسانه های رژیم صهیونیستی بیان کردند: این نگرانی زمانی بیشتر می شود که همزمان دهها پهپاد به سمت ما روانه شوند.

چندی پیش رسانه صهیونیستی کالکاسیت در مقاله‌ای به قلم «نیتسان سادان» به بررسی حملات موشکی و پهپادی موفق حزب الله لبنان به سرزمین‌های اشغالی پرداخته و این سوال را مطرح کرد که چرا سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی قادر به رهگیری این موشک ها و پهپادها نیستند.

سادان مقاله خود را به عملکرد موشک «برکان» حزب الله لبنان اختصاص داده و این موشک را از نوع تسلیحات مرکب توصیف می‌کند که تولید تمامی اجزای آن تنها در یک ساعت ممکن است و نیازی به جوشکاری نیز در آن دیده نمی‌شود. این موشک از نوع موشک‌های سنگین وزن است، اما برخلاف موشک‌های دیگر نیاز به سوخت زیادی برای پرتاب ندارد، اما از کلاهک انفجاری بزرگی برخوردار است.

بر اساس این گزارش، حزب‌الله لبنان از موشک مذکور در جریان جنگ سوریه در سال ۲۰۱۲ پرده برداری کرد. این موشک ابزاری آسان و اقتصادی برای از بین بردن استحکامات ارتش دشمن به شمار می‌رود. بر اساس این گزارش شلیک این موشک نیاز به خطر بالایی ندارد و سکوهای پرتاب آن را می‌توان بر روی یک کامیون حمل کرد و بعد از یک دقیقه از پرتاب نیز آن را مخفی کرد. هزینه تولید هر فروند از این موشک کمتر از ۴۰۰ دلار است، اما خسارت‌هایی که می‌تواند به مواضع دشمن وارد کند، بسیار زیاد است.

نویسنده صهیونیست می‌افزاید که این موشک مانند یک آبگرمکن خورشیدی است و حرکت آن در هوا بسیار کند است، به گونه ای که امکان دیدن آن وجود دارد. همین موضوع است که باعث پیچیدگی رهگیری این موشک می شود.

بر اساس این گزارش سامانه موشکی مذکور در گریزاز سامانه‌های راداری بسیار دقیق عمل می‌کند و حتی اگر موشک مهاجم بسیار سریع باشد یا در ارتفاعی پایین پرواز کند، امکان فرار توسط این موشک وجود دارد. چرا که این موشک، یک موشک منظم نیست و در ارتفاعی بسیار پایین حرکت کرده و در مسافت‌های کوتاه شلیک می شود. نیروهای حزب الله این موشک‌ها را در مسافت‌های بسیار کوتاه پرتاب می‌کنند و مرحله پرتاب تا برخورد این موشک بیش از ۱۰ ثانیه طول نمی‌کشد. به این ترتیب سامانه گنبد آهنین فرصت رهگیری این موشک را در این مدت کم پیدا نمی‌کند.

این مقاله صهیونیستی در ادامه می‌افزاید تنها سامانه‌ای که قادر به رهگیری و انهدام این موشک‌ها است، سامانه ضد هوایی است که با لیزر کار می کند، اما این سامانه‌های ضد موشکی نیز هنوز به خدمت ارتش در نیامده و در حال آزمایش است. البته در صورتی که این ضد موشک‌ها در مرحله آزمایشی بود نیز احتمالاً صهیونیست‌ها از آن در رهگیری موشک‌های حزب الله استفاده می کردند، لذا به نظر می رسد چنین موشک‌هایی هنوز در سرزمین های اشغالی تولید نشده اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره